Cyberryzyka: Ile może kosztować wyciek danych?
czwartek, 10 sierpnia 2017 08:57

Większość współczesnych przedsiębiorstw opiera się na systemach informatycznych, w których przechowywane są wszystkie dane firmy oraz jej klientów. Tego typu dane są niezwykle cenne, a ich wyciek może oznaczać dla przedsiębiorstwa katastrofę – zarówno wizerunkową, jak i finansową. Poszkodowani będą zgłaszać się po odszkodowania, a pracownicy nie będą mogli wykonywać swojej pracy. Konsekwencje oznaczają nawet wielomilionowe straty dla dużych przedsiębiorstw i trudne do oszacowania straty wizerunkowe.

- Do tej pory polscy przedsiębiorcy nie byli zainteresowani ochroną przed tego typu zagrożeniami. Zarówno towarzystwa ubezpieczeniowe, jak i właściciele firm bagatelizowali problem i traktowali go jako coś nierealnego. Jednak po ostatnich cyberatakach, które sparaliżowały przedsiębiorstwa w kilku europejskich krajach, zainteresowanie produktem wzrosło, co zauważyliśmy również w ANG Spółdzielni. Kompleksowe ubezpieczenie ryzyka zarządzania informacją posiadamy jednak w naszej ofercie już od jakiegoś czasu – tłumaczy Michał Kwasek z ANG Spółdzielni.

Ubezpieczenie ryzyka zarządzania informacją i odpowiedzialności za dane klientów, pracowników oraz osób trzecich chroni przedsiębiorcę przed skutkami naruszenia prywatności i bezpieczeństwa informacji. Polisa pokrywa kary administracyjne i koszty w postępowaniach regulacyjnych oraz koszty reakcji po naruszeniu bezpieczeństwa informacji, np. włamaniu do systemu IT. Ponadto ubezpieczenie chroni przed odpowiedzialnością za ich publikacje, np. w mediach społecznościowych czy na stronach internetowych. W razie cyberataku polisa pokrywa koszty i wymuszone płatności oraz koszty odtworzenia danych i utracony zysk.

- Suma takiego ubezpieczenia zaczyna się od 500 tys. zł i sięga 5 mln zł – składka ustalana jest indywidualnie, wobec potrzeb i możliwości przedsiębiorstwa. Ubezpieczenie przeznaczone jest szczególnie dla tych przedsiębiorstw, które gromadzą i przetwarzają wiele danych osobowych, jak sklepy internetowe, kancelarie prawne czy administratorzy nieruchomości. Branże, które wymagają udostępnienia przez klientów danych osobowych, najbardziej narażone są na ich wyciek lub atak hakerów i to ci przedsiębiorcy powinni pomyśleć o dodatkowym zabezpieczeniu w pierwszej kolejności – dodaje Michał Kwasek.
(AW, Źródło: Brandscope)

 

Personalia: Lech Mrozowski w TUW Medicum

TUW Medicum poinformowało, że nowym członkiem jego zespołu został Lech Mrozowski, związany ostatnio z Vienna Insurance Group w Polsce.

Lech...


czytaj dalej

Link4: Maciej Krzysztoszek nowym rzecznikiem prasowym

Nowym rzecznikiem prasowym Link4 został Maciej Krzysztoszek, związany do niedawna z Komisją Nadzoru Finansowego (KNF) – informuje portal...


czytaj dalej

Generali: Austria wiodącym rynkiem dla Europy Środkowo-Wschodniej

Z dniem 1 stycznia 2018 r. Austria stanie się wiodącym rynkiem Generali dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Nowa struktura regionalna będzie...


czytaj dalej

PERILS: Szacunek strat po Herwarcie

Ubezpieczone szkody majątkowe spowodowane w październiku br. przez cyklon Herwart (głęboki aktywny niż, w Polsce nazwany Grzegorzem) w Austrii i...


czytaj dalej

Generali: Narzędzie do samodzielnej likwidacji szkód komunikacyjnych

AudaSmart – taką nazwę nosi wdrożone przez Generali narzędzie do samodzielnej likwidacji szkód komunikacyjnych. Dzięki tej opcji klienci...


czytaj dalej

Allianz Polska: Akcja #wdobrejsprawie na rzecz SOS Wioski Dziecięce

Allianz Polska przygotował świąteczną akcję na rzecz podopiecznych ze Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. #wdobrejsprawie to internetowa...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy