Reklama

Saltus Ubezpieczenia: Polisa zdrowotna zamiast usług NFZ
wtorek, 01 sierpnia 2017 08:55

Polacy w ramach ubezpieczenia zdrowotnego nie chodzą już tylko do specjalistów, ale coraz częściej umawiają się także do internisty – zauważa Saltus Ubezpieczenia.

– Do tej pory Polacy ubezpieczeniami zdrowotnymi posiłkowali się zazwyczaj w razie potrzeby skorzystania z porad specjalisty lub wykonania badań diagnostycznych, na które w ramach NFZ musieliby czekać średnio kilka miesięcy. Zauważyliśmy jednak, że nastąpiła zmiana tendencji. Osoby posiadające polisy medyczne coraz częściej w ogóle rezygnują z usług NFZ w ramach opieki doraźnej i ambulatoryjnej. Potwierdzają to gromadzone przez nas dane. Najczęściej realizowanymi świadczeniami są wizyty u internisty, ginekologa czy pediatry – wskazuje Małgorzata Jackiewicz, dyrektor Sprzedaży Ubezpieczeń Zdrowotnych Saltus Ubezpieczenia.

Zjawisko zastępowania porad w ramach NFZ wizytami i badaniami w ramach zakupionego wcześniej ubezpieczenia potwierdza również przeprowadzone przez Saltus Ubezpieczenia badanie fokusowe na temat wymagań pracodawców i pracowników odnośnie do polis medycznych. Korzystające z nich osoby oczekują, że w ramach ochrony będą miały zapewniony nielimitowany dostęp do praktycznie wszystkich świadczeń zdrowotnych w placówkach zlokalizowanych w całej Polsce. Dotyczy to zarówno listy oferowanych konsultacji lekarzy specjalistów, jak również badań diagnostycznych, zabiegów ambulatoryjnych czy wizyt domowych.

Oprócz zaspokojenia podstawowych potrzeb medycznych, ubezpieczeni coraz częściej spodziewają się, że ubezpieczyciel zapewni im dostęp do dodatkowych pakietów w postaci np. usług stomatologicznych, rehabilitacji, opieki okołoporodowej lub uzupełniającej profilaktyki onkologicznej czy kardiologicznej. Podejście to pokazuje, że użytkownicy polis pragną pełnej ochrony, która wyeliminuje konieczność korzystania ze świadczeń NFZ – dodaje Małgorzata Jackiewicz.

Ważnym elementem oferty ubezpieczycieli w oczach ubezpieczonych jest również możliwość rozszerzenia ochrony na swoich najbliższych. Oczekują oni uwzględnienia ich w ramach własnej polisy lub zniżki na zakup dodatkowego ubezpieczenia dla każdego członka rodziny. Uczestnicy badania wskazali, że możliwość sprawnego kontaktu z rejestracją za pośrednictwem rozmowy telefonicznej bądź aplikacji znacząco wpływa na ich wygodę. Oczekują także, że konsultanci infolinii będą potrafili doradzić w wyborze odpowiedniego specjalisty oraz placówki.
(AM, źródło: Brandscope)

 

Rynek ubezpieczeń: Wiener TU zamiast Gothaer TU

Po prawie siedmiu latach z polskiego rynku ubezpieczeń znika marka Gothaer. Za kilka tygodni przejęte przez Vienna Insurance Group towarzystwo...


czytaj dalej

Aviva TUnŻ: Mariusz Grendowicz przewodniczącym rady nadzorczej

Mariusz Grendowicz został powołany na przewodniczącego rady nadzorczej Aviva TUnŻ. To pierwszy niezależny członek RN firmy w Polsce, który objął...


czytaj dalej

WTW: Padły nowe rekordy inwestycji w insurtech

Inwestujący w insurtech na całym świecie w I kwartale 2019 r. wykonali największą liczbę transakcji, największą liczbę transakcji w sektorze...


czytaj dalej

Generali: Kwartał wzrostów

Pierwsze trzy miesiące obecnego roku były udane dla Generali. Grupa zanotowała wysokie wzrosty zysków i przypisu składki.

Przypis składki brutto...


czytaj dalej

PBUK: Nowela wymaga korekt

W ocenie Polskiego Biura Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (PBUK), wprowadzenie ściślejszych regulacji mogących ustabilizować działalność...


czytaj dalej

Digital Care: Ponad 6 tys. uszkodzeń smartfonów w trakcie majówki

Według statystyk firmy Digital Care, liczba uszkodzeń telefonów w trakcie tegorocznego długiego weekendu majowego była o ponad 30% wyższa niż w...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook