Reklama

Saltus Ubezpieczenia: Najważniejsza jest jakość polisy
środa, 14 czerwca 2017 08:44

Marka dostawcy ochrony w ramach ubezpieczenia zdrowotnego ma dla uczestników badania drugorzędne znaczenie. Najważniejsze jest dopasowanie ochrony do potrzeb przedsiębiorstwa i jego pracowników. O atrakcyjności polisy czy pakietu medycznego świadczą zestawy usług dodatkowych: opieka stomatologiczna czy diagnostyka onkologiczna – takie wnioski płyną z badania oczekiwań wobec grupowych ubezpieczeń zdrowotnych dla firm przeprowadzonego przez Saltus Ubezpieczenia pośród klientów.

Już jakiś czas temu zauważyliśmy, że benefit pozapłacowy w postaci dostępu do prywatnej opieki medycznej stał się standardem spotykanym nie tylko wśród dużych firm i międzynarodowych korporacji, ale również w sektorze MSP. Wyniki naszej ankiety potwierdziły te obserwacje. Pracodawcy niezmiennie na pierwszym miejscu stawiają jakość świadczonych usług oraz zakres ochrony. Jednak, co ciekawe, dla większości uczestników marka, wizerunek czy wielkość dostawcy usług miała drugorzędne znaczenie. O wiele istotniejsza jest renoma placówek medycznych, z którymi ubezpieczyciel czy firma medyczna współpracuje – mówi Małgorzata Jackiewicz, dyrektor Sprzedaży Ubezpieczeń Zdrowotnych Saltus Ubezpieczenia.

Podstawową kwestią dla wszystkich uczestników badania reprezentujących firmy było elastyczne podejście dostawcy usług, możliwość dopasowania zakresu ochrony do rzeczywistych potrzeb przedsiębiorstwa. Przykładowo, zarządzający firmami produkcyjnymi cenili sobie przede wszystkim świadczenia z zakresu medycyny pracy oraz opieki ambulatoryjnej i chirurgii jednego dnia. Drugim ważnym czynnikiem był brak okresu karencji.

W procesie analizy poszczególnych ofert firmy najwięcej uwagi poświęcają zarówno wykazowi dostępnych usług, jak i liście placówek, z których pracownicy będą mogli skorzystać. Dotyczy to w szczególności przedsiębiorstw działających poza największymi aglomeracjami. Brak przychodni w sąsiedztwie firmy czy w pobliżu miejsca zamieszkania pracowników, zwłaszcza tych świadczących porady specjalistów, jest jedną z najczęstszych przyczyn rezygnacji z zakupu dodatkowego ubezpieczenia – wskazuje Małgorzata Jackiewicz.

Pracownicy działów HR biorący udział w badaniu wskazali, że korzystanie z prywatnej opieki wpływa m.in. na krótszą absencję w pracy. Co więcej, w przypadku firm zatrudniających obcokrajowców posiadanie grupowego ubezpieczenia lub pakietu medycznego jest koniecznością, gdyż wizyta u lekarza w ramach NFZ jest utrudniona ze względu na dodatkowe formalności i barierę językową.

Z kolei personel przedsiębiorstw oczekuje przede wszystkim możliwości rozszerzenia ubezpieczenia na swoich najbliższych. Aby zapewnić poczucie ochrony zdrowia pracownikowi i jego rodzinie, dostawcy muszą zaoferować dość szeroki zakres ubezpieczenia. Większość osób spodziewa się nielimitowanego dostępu do praktycznie wszystkich specjalności lekarskich oraz badań diagnostycznych czy zabiegów ambulatoryjnych. O atrakcyjności oferowanej przez pracodawców ochrony decyduje obecność pakietów dodatkowych w postaci np. usług stomatologicznych, opieki okołoporodowej czy badań onkologicznych i kardiologicznych.

Grupą, której oczekiwaniom najtrudniej sprostać, są osoby młode, około 30. roku życia. Nie zdają sobie sprawy z potrzeby regularnej dbałości o zdrowie, w związku z czym nie widzą potrzeby dodatkowej ochrony. Z kolei, jeżeli dostrzegą zasadność posiadania ubezpieczenia, to oczekują zaspokojenia wszystkich ewentualnych potrzeb – dodaje Małgorzata Jackiewicz.

Uczestnicy badania podkreślali również rolę sprawnego kontaktu z opiekunami klienta oraz infolinią dla pacjentów. Zwrócili uwagę, że kompetentni konsultanci centrum umawiania wizyt mają duży wpływ na wizerunek dostawcy usługi. Oczekują, że będą oni potrafili doradzić w wyborze odpowiedniego specjalisty oraz placówki. Jako pomocne rozwiązanie wskazali ewaluację wizyt prowadzoną przez rejestrację telefoniczną, za pomocą której zbierane są opinie o jakości poszczególnych konsultacji. Badani doceniają również możliwość korzystania z narzędzi zdalnych, jak platforma internetowa czy aplikacja mobilna. Dodatkowym atutem jest możliwość odbycia konsultacji lekarskich bez wychodzenia z domu czy pracy – za pośrednictwem telefonu czy komunikatorów internetowych.

O badaniu:

Badania Saltus Ubezpieczenia zostały przeprowadzone pomiędzy lutym a kwietniem 2017 r. Wzięli w nich udział wybrani klienci marki oraz firmy korzystające z innych rozwiązań. Opinie zebrano wśród kierowników działów HR oraz decydentów w trakcie zogniskowanych wywiadów grupowych (FGI) oraz indywidualnych wywiadów pogłębionych (IDI).
(AM, źródło: Brandscope)

 

Rynek ubezpieczeń: Wiener TU zamiast Gothaer TU

Po prawie siedmiu latach z polskiego rynku ubezpieczeń znika marka Gothaer. Za kilka tygodni przejęte przez Vienna Insurance Group towarzystwo...


czytaj dalej

Aviva TUnŻ: Mariusz Grendowicz przewodniczącym rady nadzorczej

Mariusz Grendowicz został powołany na przewodniczącego rady nadzorczej Aviva TUnŻ. To pierwszy niezależny członek RN firmy w Polsce, który objął...


czytaj dalej

WTW: Padły nowe rekordy inwestycji w insurtech

Inwestujący w insurtech na całym świecie w I kwartale 2019 r. wykonali największą liczbę transakcji, największą liczbę transakcji w sektorze...


czytaj dalej

Generali: Kwartał wzrostów

Pierwsze trzy miesiące obecnego roku były udane dla Generali. Grupa zanotowała wysokie wzrosty zysków i przypisu składki.

Przypis składki brutto...


czytaj dalej

PBUK: Nowela wymaga korekt

W ocenie Polskiego Biura Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (PBUK), wprowadzenie ściślejszych regulacji mogących ustabilizować działalność...


czytaj dalej

Digital Care: Ponad 6 tys. uszkodzeń smartfonów w trakcie majówki

Według statystyk firmy Digital Care, liczba uszkodzeń telefonów w trakcie tegorocznego długiego weekendu majowego była o ponad 30% wyższa niż w...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook