Narzędzia nowoczesnego agenta
poniedziałek, 05 czerwca 2017 08:47

Rozmowa z Tomaszem Suchankiem, członkiem zarządu Open Brokers

„Gazeta Ubezpieczeniowa”: – Dużo mówimy o roli nowych technologii w branży ubezpieczeń. Ale czy za teorią idą działania?
Tomasz Suchanek: –
To prawda – ten temat jest często poruszany, bo technologia jest dziś obecna w każdej branży. Jednak wdrażanie innowacji w ubezpieczeniach to skomplikowany proces. Oczekiwania wobec narzędzi do sprzedaży ubezpieczeń są duże, a jednocześnie produkty ubezpieczeniowe są bardzo złożone. To sprawia, że każdy innowacyjny projekt w tej branży wymaga dużych nakładów – pracy, pieniędzy i czasu oraz, co ważne, ogromnego doświadczenia. W Open Brokers od początku stawiamy na nowoczesne rozwiązania, a w ich skutecznej realizacji pomaga nam właśnie 12-letnie doświadczenie zespołu.

Czyli kluczem do nowych rozwiązań w ubezpieczeniach jest doświadczenie.
– Doświadczenie, wiedza o produktach oraz innowacyjne myślenie o ubezpieczeniach. O tym, że w Open Brokers to się sprawdza, świadczą nasze sukcesy we współpracy z ubezpieczycielami. W wielu przypadkach jesteśmy jedyną multiagencją, która w pełni zintegrowała się z TU, co oznacza, że polisy ubezpieczyciela wystawiamy i rozliczamy bezpośrednio z naszego systemu. Zgłaszają się do nas także instytucje finansowe, abyśmy wdrożyli dla nich nowoczesne rozwiązania do sprzedaży ubezpieczeń.
Ubezpieczenia nie uciekną od technologii, a w Open Brokers już dziś budujemy innowacyjne narzędzia.

Jakie rozwiązania i narzędzia proponujecie agentom?
– To, z czego jesteśmy dumni, to nasz system do sprzedaży ubezpieczeń. Budując platformę, skupiliśmy się na potrzebach agentów. System musi być intuicyjny, funkcjonalny, zastępować jak najwięcej narzędzi zewnętrznych – po prostu usprawniać codzienną pracę agenta w branży ubezpieczeń. Dziś możemy powiedzieć, że w Open Brokers mamy jeden z najlepszych systemów na rynku. Mamy dla agentów najwięcej towarzystw do ofertowania i jako jedyni wystawiamy polisy na życie i majątkowe w jednym systemie. Agent ma jedno narzędzie do obsługi klienta, kalkulowania składek, przygotowania nowoczesnej, graficznej oferty. Wystawia polisy i rozlicza swoją prowizję oraz wznawia ubezpieczenia klientów – czyli wszystko, czego potrzebuje w codziennej pracy. System Open Brokers jest wysoko oceniany przez naszych partnerów, a 95% z nich poleca naszą platformę.
Jest i nasze najmłodsze „dziecko” – aplikacja mobilna dla agentów. To już duża rewolucja.



Rewolucja w ubezpieczeniach zawsze brzmi ciekawie. Co nowego daje agentom aplikacja mobilna Open Brokers?
– Smartfony na dobre opanowały nasze życie zawodowe i prywatne. Nadszedł czas, by ułatwiły nam pracę w ubezpieczeniach. Taki cel ma nasza aplikacja mobilna dla agentów – ułatwiać i przyśpieszać pracę z klientem. Przede wszystkim łączymy najlepsze funkcje systemu i aplikacji. Od teraz agent może skanować kod Aztec z dowodu rejestracyjnego, a odczytane dane automatycznie zapisują się do nowej kalkulacji, która już czeka na niego w systemie – to oszczędzone 10 minut i pozytywne wrażenie klienta. W samej aplikacji jest także dostępna pełna, szybka oferta ubezpieczenia pojazdu kilku TU – to kolejna oszczędność czasu. Dzięki aplikacji agent może wykonać zdjęcia pojazdu i skany dokumentów, a te automatycznie znajdą się w systemie – agent znów oszczędza swój czas. Aplikacja umożliwia także w każdym miejscu i czasie, bez dostępu do komputera: podgląd rozliczeń, analizę sprzedaży w podziale na polisy majątkowe i życiowe na czytelnych wykresach, dostęp do wskazówek ubezpieczeniowych i dokumentów. Dzięki aplikacji agent może dbać o swoich klientów – przypomnieć im o wznowieniu polisy, o badaniach technicznych, pomóc przy szkodzie, złożyć życzenia urodzinowe.
Rynek od dawna czekał na takie narzędzie, dlatego wiemy, że aplikacja Open Brokers zostanie przyjęta entuzjastycznie. Dla wszystkich naszych partnerów będzie dostępna już w czerwcu.




Muszę przyznać, że to naprawdę innowacyjne rozwiązanie. Czy dziś nowoczesny agent nie może pracować bez technologii?
– Wszystko wokół nas się zmienia. Zmieniają się także wyraźnie oczekiwania i preferencje klientów. Żyjemy szybko i cenimy swój czas, dlatego oczekujemy rozwiązań i odpowiedzi tu i teraz, w atrakcyjnej formie. Łatwo przyzwyczajamy się do dobrych usług, bo takie nas otaczają. Naturalnie przenosimy doświadczenia z innych branż do ubezpieczeń. Dlatego ubezpieczenia muszą nadążyć za potrzebami klientów, a to jest możliwe tylko dzięki technologii i innowacjom. Na przykład takim, jakie wdraża Open Brokers. Szybkie tempo dotyczy również pracy i oczekiwań agentów, bo także oni chcą osiągać więcej w krótszym czasie – odpowiedzią dla nich jest nasz system i aplikacja mobilna.

A nowe projekty? Co jeszcze pokaże nam Open Brokers?
– Pracujemy aktualnie nad kilkoma projektami. Oczywiście stale doskonalimy system i aplikację, bo takie narzędzia zawsze wymagają uwagi. To, co mogę zapowiedzieć już dziś, to innowacyjna aplikacja dla klientów – centrum ubezpieczeń. Coraz więcej klientów ma kilka polis. Dzięki aplikacji otrzymają łatwy dostęp do swoich ubezpieczeń w jednym miejscu, a dodatkowo zdobędą szereg szybkich i prostych porad w każdej sytuacji. Z pewnością 2017 i 2018 to będą dwa lata innowacji w ubezpieczeniach.

Czekamy więc na kolejne rozwiązania od Open Brokers. Dziękuję za rozmowę.


 

MediSky: Arkadiusz Piątek nowym dyrektorem generalnym na Polskę

Firma MediSky International mianowała Arkadiusza Piątka nowym dyrektorem generalnym na Polskę. Będzie on odpowiedzialny za wypracowanie...


czytaj dalej

Alior Bank: Katarzyna Sułkowska zatwierdzona na stanowisku prezesa

15 maja na trzysta osiemdziesiątym dziewiątym posiedzeniu Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Katarzyny...


czytaj dalej

Zurich: Wielkiej fuzji nie będzie

Zurich Insurance nie planuje dużej fuzji i ucina spekulacje na temat swojego zaangażowania we wzmożoną aktywność akwizycyjną w branży.

W I kw....


czytaj dalej

Marsh: Stawki odnowieniowe poszły w górę

Po 4,5 roku spadków ceny ubezpieczeń wzrosły średnio drugi kwartał z rzędu. W dużym stopniu jest to spowodowane cenami ubezpieczeń majątkowych, na...


czytaj dalej

Aon Polska: RIM pomaga firmom w odpowiednim zarządzaniu ryzykiem

RMI (Risk Maturity Index), czyli indeks dojrzałości zarządzania ryzykiem – taką nazwę nosi narzędzie Aon, które może wspomóc polskie firmy w...


czytaj dalej

Pramerica Życie: Udany rok

Historyczny zysk netto w wysokości 27,4 mln zł, o ponad jedną trzecią wyższy niż w roku poprzednim, sporo ponad ćwierć miliarda złotych zebranych...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook