Sukces, który ma sens
poniedziałek, 03 kwietnia 2017 09:04

176 dni mogłoby bez zakłóceń funkcjonować miasto Sopot, gdyby jedynym źródłem przychodów były podatki płacone przez spółki Grupy ERGO Hestia – czytamy w dorocznym raporcie „Troska” podsumowującym społeczną działalność ubezpieczyciela w 2016 r. To nietypowy raport, w którym nad gąszczem liczb i tabel przeważają infografiki, zdjęcia ludzi i nadmorskie krajobrazy.

Ubezpieczyciel przedstawił się jako organizacja nie tylko nastawiona na zysk, ale również mocno osadzona w lokalnej społeczności, wspierająca rozwój swoich pracowników oraz zaangażowana w szereg pożytecznych społecznie projektów. Inspiracją dla raportu była lista celów zrównoważonego rozwoju, opracowana przez ONZ.

Koncepcja zrównoważonego rozwoju biznesu nie jest nowa. Okazuje się, że coraz więcej ludzi na świecie zwraca uwagę, czy dostawcy towarów i usług przestrzegają praw pracowniczych, dbają o środowisko naturalne i działają na rzecz lokalnych społeczności. Nawet najzimniejsze i najbardziej wyrachowane korporacje muszą mieć swój dział „społecznej odpowiedzialności biznesu” (CSR) i coraz częściej są rozliczane nie tylko z wysokości zysków, ale również z metod ich generowania. Nikogo nie szokuje również fakt, że od organizacji komercyjnej oczekuje się etycznego i pożytecznego działania.

W korporacyjnych boxach i open-space’ach coraz więcej przedstawicieli pokolenia Y, które bardzo dba o równowagę między życiem zawodowym i prywatnym, ma swoje pasje i chce się w pracy czuć dobrze i swobodnie. Widać to również u nadwiślańskich ubezpieczycieli, którzy stopniowo przebudowują swoje przestrzenie biurowe, czyniąc je znacznie przyjaźniejszymi. Warszawska dzielnica białych kołnierzyków, zwana nie bez przyczyny Mordorem, zaczyna się powoli zielenić, powstają przedszkola, siłownie, ławeczki. Nowo powstające biurowce są w większości bardziej rozświetlone i po prostu przyjaźniejsze. Coraz mniej przypominają sterylne świątynie biurokracji.

Biznes można prowadzić na bardzo różne sposoby. Okazuje się, że głębszy sens jest czymś, co motywuje tak samo mocno, jak godne wynagrodzenie. Ludzie chcą godnie zarabiać, rozwijać się i widzieć, że ich wysiłek ma jakieś realne znaczenie, służy dobrej sprawie. Sens jest motorem głębokiego zaangażowania i entuzjazmu, a te wartości z kolei bezpośrednio wpływają na sprzedaż i na jakość obsługi klienta. A tak naprawdę to wpływają na wszystkie obszary działalności.




Przeglądając raport „Troska”, dziennikarze zebrani na śniadaniu prasowym zorganizowanym w marcu w warszawskim oddziale ERGO Hestii mieli zdezorientowane miny. Najbardziej rozczarowany wydawał się redaktor „Gazety Bankowej”, który wielokrotnie dopytywał się o tabele z liczbami, które (w jego opinii) najbardziej interesują czytelników. Warsztatowa formuła spotkania pomogła w transformacji nastrojów. Mówiono o lokalnych i globalnych problemach społecznych, własnych doświadczeniach i aktywnościach społecznych.

Społeczna odpowiedzialność to nie tylko domena korporacji, ale również mniejszych firm. Wiedzą to dobrze pośrednicy ubezpieczeniowi, którzy od lat wspierają lokalne kluby szachowe, drużyny piłkarskie, którzy znajdują czas, by w pobliskiej szkole spotkać się z młodzieżą i porozmawiać o finansach i ubezpieczeniach. Ci agenci są bardzo często filarami swoich społeczności. Ubezpieczają przedsiębiorców, rolników, urzędy i sklepy. Współorganizują uroczystości, wspierają życie kulturalne, fundują kolonie dla uboższych dzieci. I tę otwartość na ludzi okazują też swoim klientom. Oni odbiorą telefon o 22 i pomogą, gdy zdarzy się szkoda. O 5 nad ranem w niedzielę wystawią Zieloną Kartę, bo klient sobie przypomniał o tym w ostatniej chwili.

Jaka jest zrównoważona agencja ubezpieczeniowa?
1) Dba o swoich pracowników i OFWCA – edukując, motywując, doceniając, zarażając „wirusem” ubezpieczeń.
2) Jest firmą z misją – edukuje swoich klientów, chce, żeby w trudnych sytuacjach mieli środki, których potrzebują.
3) Wspiera lokalną społeczność i angażuje się w jej życie.

Zrównoważona agencja ubezpieczeniowa nie będzie w stanie realizować wszystkich celów zrównoważonego rozwoju wyznaczonych przez ONZ (patrz grafika), ale może wybrać sobie jeden obszar, który jest jej szczególnie bliski, i w nim działać.

To sztuka stworzyć dobrze działającą firmę, która przynosi zyski. Jeszcze większą sztuką jest stworzenie firmy, która wnosi coś dobrego i potrzebnego w życie swoich pracowników, klientów i innych ludzi, czyniąc ten świat choć odrobinę lepszym. Czego wszystkim Czytelnikom życzę!
Aleksandra E. Wysocka

 

Personalia: Lech Mrozowski w TUW Medicum

TUW Medicum poinformowało, że nowym członkiem jego zespołu został Lech Mrozowski, związany ostatnio z Vienna Insurance Group w Polsce.

Lech...


czytaj dalej

Link4: Maciej Krzysztoszek nowym rzecznikiem prasowym

Nowym rzecznikiem prasowym Link4 został Maciej Krzysztoszek, związany do niedawna z Komisją Nadzoru Finansowego (KNF) – informuje portal...


czytaj dalej

Generali: Austria wiodącym rynkiem dla Europy Środkowo-Wschodniej

Z dniem 1 stycznia 2018 r. Austria stanie się wiodącym rynkiem Generali dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Nowa struktura regionalna będzie...


czytaj dalej

PERILS: Szacunek strat po Herwarcie

Ubezpieczone szkody majątkowe spowodowane w październiku br. przez cyklon Herwart (głęboki aktywny niż, w Polsce nazwany Grzegorzem) w Austrii i...


czytaj dalej

Generali: Narzędzie do samodzielnej likwidacji szkód komunikacyjnych

AudaSmart – taką nazwę nosi wdrożone przez Generali narzędzie do samodzielnej likwidacji szkód komunikacyjnych. Dzięki tej opcji klienci...


czytaj dalej

Allianz Polska: Akcja #wdobrejsprawie na rzecz SOS Wioski Dziecięce

Allianz Polska przygotował świąteczną akcję na rzecz podopiecznych ze Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. #wdobrejsprawie to internetowa...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy