Reklama

Saltus Ubezpieczenia: 9% pracowników objętych zdrowotnymi „grupówkami”
wtorek, 21 marca 2017 09:44

Według danych opublikowanych przez Główny Urząd Statystyczny w najnowszej edycji raportu Aktywność ekonomiczna ludności Polski osób pracujących w wieku produkcyjnym jest 15,6 mln. Z kolei liczba osób objętych grupowymi ubezpieczeniami zdrowotnymi według ostatnich danych Polskiej Izby Ubezpieczeń wynosi 1,41 mln i dynamicznie rośnie. Pomimo tego wciąż jedynie 9% wszystkich polskich pracowników posiada ochronę w ramach grupowych polis medycznych.

– Ten wciąż stosunkowo niewielki procent ogółu polskich pracowników korzystających z ubezpieczeń zdrowotnych pokazuje potencjał do dalszego wzrostu sektora. W takich branżach jak np. BPO/SSC grupowe programy ochronne są już dziś standardem jako benefity pozapłacowe dla pracowników. Jednak patrząc z perspektywy rynku jako całości, istnieje jeszcze bardzo dużo miejsca do budowania świadomości istnienia tej kategorii produktów. Zwłaszcza w tzw. Polsce regionalnej i sektorze MSP – mówi Małgorzata Jackiewicz, dyrektor Sprzedaży Ubezpieczeń Zdrowotnych Saltus Ubezpieczenia.

Przedstawiciele rynku ubezpieczeń zauważają systematyczny wzrost popularności polis zdrowotnych wśród firm, które jeszcze do niedawna nie korzystały z podobnych rozwiązań. Dzieje się tak nie tylko w dużych miastach, w których świadomość tych produktów jest największa. Wśród branż o rosnącym zainteresowaniu ubezpieczeniami zdrowotnymi są m.in. administracja, jednostki samorządu terytorialnego czy placówki edukacyjne.

Rozwój ubezpieczeń zdrowotnych spowodował, że jest to produkt atrakcyjny dla szerokiego grona firm, niezależnie od rodzaju, skali i miejsca prowadzenia działalności. Przedsiębiorcy cenią sobie nie tylko możliwość dopasowania zakresu świadczeń do konkretnych potrzeb, ale również partycypacji pracowników w kosztach. Moim zdaniem katalog branż korzystających z tych ubezpieczeń w najbliższych latach będzie się sukcesywnie powiększał – dodaje Małgorzata Jackiewicz.

Oprócz dostosowania produktów do potrzeb i specyfiki działalności nowych klientów ubezpieczyciele muszą się także zmierzyć z konkurencją ze strony wyspecjalizowanych firm medycznych. Ich oferta kierowana jest przede wszystkim do dużych organizacji działających w ośrodkach miejskich. Ubezpieczenia zdrowotne z kolei są bardziej uniwersalnym rozwiązaniem. Dzięki współpracy z różnymi przychodniami i poradniami ubezpieczyciele oferują dostęp do znacznie większej liczby placówek zlokalizowanych w całym kraju.
(AM, źródło: Brandscope)

 

Supra Brokers: Rafał Holanowski przestał pełnić funkcję prezesa

Firma brokerska Supra Brokers poinformowała, że wraz z wkroczeniem w nowy etap rozwoju, którego kierunek wyznacza ekspansja na nowe rynki i nowe...


czytaj dalej

Signal Iduna: Krzysztof Konstanciuk szefem Biura Sprzedaży Korporacyjnej

4 listopada Krzysztof Konstanciuk objął stanowisko Managera Sprzedaży Korporacyjnej Signal Iduna Polska. W ramach swoich obowiązków będzie...


czytaj dalej

UE: Koniec prania na zielono

Ministrowie finansów Unii Europejskiej są gotowi przyjąć nowe zasady wymagające od zarządzających aktywami, ubezpieczycieli i funduszy...
czytaj dalej

Lloyd’s: Jedno ciało kierownicze

Ubezpieczeniowy i reasekuracyjny rynek Lloyd’s ogłosił swoją decyzję połączenia Rady Lloyd’s i Zarządu Franczyzy. Połączenie wejdzie w życie 1...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: PZU przyjrzy się AXA i mBankowi

Grupa PZU rozważy możliwość przejęcia aktywów AXA, które ewentualnie zostałyby wystawione na sprzedaż, oraz mBanku. Zakład nie myśli o sprzedaży...


czytaj dalej

UFG: Powstanie nowy system przekazywania akt szkodowych

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG) rozpoczyna budowę systemu ułatwiającego ubezpieczycielom przekazywanie akt szkodowych. Pierwszym etapem...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook