Reklama

Saltus Ubezpieczenia: Ubezpieczenie zdrowotne czy abonament?
czwartek, 01 września 2016 08:40

Eksperci Saltus Ubezpieczenia podpowiadają, na co szczególnie zwracać uwagę, zastanawiając się nad wyborem prywatnej ochrony zdrowotnej.

- Większość osób korzystających z polis zdrowotnych to pracownicy objęci ubezpieczeniami grupowymi. Coraz częściej są to przedstawiciele sektora MSP. Zapewnienie prywatnej opieki medycznej przestało być domeną dużych organizacji i korporacji. Dzieje się tak nie tylko za sprawą spadku cen tych usług, ale także dzięki wprowadzeniu różnych modeli ich rozliczania, jak na przykład możliwość współpłacenia – mówi Małgorzata Jackiewicz, dyrektor sprzedaży Ubezpieczeń Zdrowotnych w Saltus Ubezpieczenia.

Przed zakupem programu opieki zdrowotnej należy sprawdzić zakres terytorialny placówek, z których będzie można skorzystać. Na tym polu widać przewagę ubezpieczeń zdrowotnych nad pakietami przygotowanymi przez sieci medyczne. Towarzystwa z reguły nawiązują współpracę z wieloma różnymi sieciami, dzięki czemu są w stanie zaoferować dostęp do zdecydowanie większej liczby placówek.

- Jest to szczególnie istotne w przypadku firm prowadzących działalność poza aglomeracjami miejskimi, gdzie wybór placówek medycznych jest mniejszy. Ma to także znaczenie dla przedsiębiorców posiadających oddziały w różnych lokalizacjach, bo dzięki temu każdy pracownik ma zapewniony taki sam poziom ochrony, niezależenie od miejsca zamieszkania. Ponadto, dostęp do prywatnej opieki medycznej przekłada się na skrócenie czasu potrzebnego na odbycie wizyty lekarskiej, co pozytywnie wpływa na komfort pracy – dodaje Małgorzata Jackiewicz.

Równie istotnym elementem jest zakres świadczonych usług, tj. rodzaj specjalistów i badań, z których można skorzystać. Najczęściej spotykanym sposobem dywersyfikacji oferowanych pakietów jest ograniczenie skali dostępnych lekarzy, poziomu diagnostyki oraz zabiegów. Ich lista rośnie wraz ze wzrostem wartości pakietu. Alternatywnym podejściem jest wprowadzenie rozgraniczenia ilościowego. Niezależnie od wysokości wykupionego pakietu wszystkie świadczenia są dostępne. Różnice widoczne są za to w liczbie wizyt i badań, z których można skorzystać w ciągu roku.

- Popularnym wyznacznikiem atrakcyjności prywatnych świadczeń medycznych jest szeroka lista specjalistów, z których konsultacji możemy skorzystać. Należy jednak pamiętać, że nawet najlepszy fachowiec nie postawi trafnej diagnozy bez wykonania odpowiednich badań. W związku z tym przed podjęciem decyzji o wyborze pakietu warto wnikliwie sprawdzić zakres oferowanych w jego ramach badań diagnostycznych – radzi Małgorzata Jackiewicz.
(AM, źródło: Newseria)

 

Rynek ubezpieczeń: Wiener TU zamiast Gothaer TU

Po prawie siedmiu latach z polskiego rynku ubezpieczeń znika marka Gothaer. Za kilka tygodni przejęte przez Vienna Insurance Group towarzystwo...


czytaj dalej

Aviva TUnŻ: Mariusz Grendowicz przewodniczącym rady nadzorczej

Mariusz Grendowicz został powołany na przewodniczącego rady nadzorczej Aviva TUnŻ. To pierwszy niezależny członek RN firmy w Polsce, który objął...


czytaj dalej

WTW: Padły nowe rekordy inwestycji w insurtech

Inwestujący w insurtech na całym świecie w I kwartale 2019 r. wykonali największą liczbę transakcji, największą liczbę transakcji w sektorze...


czytaj dalej

Generali: Kwartał wzrostów

Pierwsze trzy miesiące obecnego roku były udane dla Generali. Grupa zanotowała wysokie wzrosty zysków i przypisu składki.

Przypis składki brutto...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Lokalne porządki

Ostatnie lata w branży ubezpieczeniowej stały pod znakiem globalnych zmian w przepisach dotyczących branży ubezpieczeniowej. Zmniejszona aktywność...


czytaj dalej

SN: Odmowa podjęcia uchwał w dwóch sprawach

16 maja Sąd Najwyższy (SN) odmówił podjęcia uchwały w dwóch sprawach dotyczących materii ubezpieczeniowej, skierowanych do niego przez sądy...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook