Reklama

Saltus Ubezpieczenia: Pracodawcy wysyłają do lekarza
poniedziałek, 30 maja 2016 08:25

Konsekwencje pomijania aspektów zdrowotnych wpływają bezpośrednio nie tylko na życie prywatne, ale i kondycję zawodową, dlatego do roli ambasadorów zdrowia – osób, do których pozostali zgłaszają się o poradę i które na bieżąco poszerzają swoją wiedzę na temat zdrowia – coraz częściej pretendują też pracodawcy – zauważa Saltus Ubezpieczenia.

- Okres aktywności zawodowej, zwłaszcza u mężczyzn, to czas, kiedy łatwo jest zapomnieć o zdrowiu. Tutaj dużą rolę mogą odegrać pracodawcy, dbając o regularne badania swoich pracowników i promując w swoich firmach modę na zdrowy styl życia. Zajmując się ubezpieczeniami zdrowotnymi, widzimy w tym zakresie pozytywne zmiany – z roku na rok firmy coraz bardziej interesują się polisami pozwalającymi ich pracownikom w lepszy sposób dbać o zdrowie. Zwłaszcza, że to coraz łatwiejsze, bo obecnie pakiety medyczne są dostępne zarówno dla dużych firm, jak i tych z sektora MSP – mówi Adam Wojtyca, dyrektor Regionalny Sprzedaży Saltus Ubezpieczenia.

Styl życia i zmiany demograficzne mają duże znaczenie w kontekście wyzwań, jakie obecnie stoją przed publiczną służbą zdrowia. Polska jest najszybciej starzejącym się narodem w UE, ponadto liczba ludności kraju do 2030 roku ma się zmniejszyć o 1,5 mln. Będzie to miało wpływ na dostępność opieki zdrowotnej. Przez najbliższe lata wzrośnie także grupa osób po 67. roku życia, która wymaga długotrwałego, kosztownego i czasochłonnego leczenia. Służba zdrowia stanie się coraz bardziej przeciążona.

- Dostosowywanie się do zmieniających się okoliczności i potrzeb pacjentów to duże wyzwanie. Łatwiej je realizować prywatnej służbie zdrowia dostarczanej przez ubezpieczenia grupowe. Jednym z takich przykładów udogodnień jest nowoczesna i elastyczna konstrukcja ubezpieczeń medycznych, gdzie stawia się nie na ilość wizyt, ale na ich jakość. Już przy najtańszej opcji, pacjent ma szansę skorzystać z całego wachlarza ponad 300 różnych badań. Ma zatem możliwość leczenia się na to, co akurat mu dolega – mówi Adam Wojtyca.

Grupowe ubezpieczenia zdrowotne mogą okazać się przydatnym wsparciem i uzupełnieniem niedomagającej publicznej służby zdrowia. Zwłaszcza, że już teraz specjalistyczna opieka zdrowotna to najbardziej pożądany pozapłacowy benefit wśród pracowników. Rola pracodawców w kształtowaniu prawidłowych postaw i dbaniu o jak najdłuższe utrzymanie pracowników w dobrej formie może okazać się istotna. Po części ze względu na ich cele, a po części ze względu na charakterystykę rynku pracy i presję, jaką na pracodawców wywierają pracownicy oczekujący dodatków w postaci ubezpieczeń zdrowotnych.
(AM, źródło: Brandscope)

 

Rynek ubezpieczeń: Wiener TU zamiast Gothaer TU

Po prawie siedmiu latach z polskiego rynku ubezpieczeń znika marka Gothaer. Za kilka tygodni przejęte przez Vienna Insurance Group towarzystwo...


czytaj dalej

Aviva TUnŻ: Mariusz Grendowicz przewodniczącym rady nadzorczej

Mariusz Grendowicz został powołany na przewodniczącego rady nadzorczej Aviva TUnŻ. To pierwszy niezależny członek RN firmy w Polsce, który objął...


czytaj dalej

WTW: Padły nowe rekordy inwestycji w insurtech

Inwestujący w insurtech na całym świecie w I kwartale 2019 r. wykonali największą liczbę transakcji, największą liczbę transakcji w sektorze...


czytaj dalej

Generali: Kwartał wzrostów

Pierwsze trzy miesiące obecnego roku były udane dla Generali. Grupa zanotowała wysokie wzrosty zysków i przypisu składki.

Przypis składki brutto...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Lokalne porządki

Ostatnie lata w branży ubezpieczeniowej stały pod znakiem globalnych zmian w przepisach dotyczących branży ubezpieczeniowej. Zmniejszona aktywność...


czytaj dalej

SN: Odmowa podjęcia uchwał w dwóch sprawach

16 maja Sąd Najwyższy (SN) odmówił podjęcia uchwały w dwóch sprawach dotyczących materii ubezpieczeniowej, skierowanych do niego przez sądy...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook