Reklama

VSoft: OC z automatu
środa, 09 marca 2016 09:48

Sprzedaż OC za pośrednictwem tzw. maszyn vendingowych, czyli automatów wydających wybrany towar po dokonaniu opłaty – na taki sposób oferowania obowiązkowych polis komunikacyjnych wpadła polska spółka VSoft.

- Współcześnie gama produktów dostępnych przez maszyny vendingowe jest bardzo szeroka, z pewnością jednak nie jest to katalog zamknięty. Naszym pomysłem jest oferowanie kierowcom ubezpieczeń OC – mówi Jacek Dymczak, dyrektor rozwoju obszaru ubezpieczeń w VSoft. – Posiadanie OC jest obligatoryjne dla każdego właściciela samochodu, a zakres ochrony reguluje ustawa. Dlatego też wybór sprowadza się do decyzji, czy najważniejsza jest cena, renoma towarzystwa ubezpieczeniowego, czy też produkty dodatkowe, rozszerzające ubezpieczenie. W maszynie vendingowej można w prosty sposób przedstawić spersonalizowane oferty zgodnie z wymienionymi kryteriami, a wybór sprowadzić do prostego kliknięcia, podobnie jak wybór rodzaju Coca-Coli – podkreśla.

By poznać ofertę firm ubezpieczeniowych, wystarczy zeskanować kod AZTEC zawarty w dowodzie rejestracyjnym. Dane kontaktowe potrzebne są dopiero podczas potwierdzania zakupu, którego można dokonać poprzez płatność kartą lub jeden z systemów do regulowania rachunków. Klient otrzymuje od ręki potwierdzenie w formie wydruku, będącego obowiązującym dokumentem w przypadku kontroli drogowej. Cały proces zajmuje kilkadziesiąt sekund. Klient otrzymuje warunki polisy pocztą elektroniczną, a towarzystwa importują niezbędne dane bezpośrednio do systemów informatycznych. Całe zaplecze technologiczne jest dostarczane w ramach oferowanego rozwiązania wraz z urządzeniem.

Przedstawiciele VSoft twierdzą, że sama maszyna vendingowa może być bodźcem do dokonania zakupu ubezpieczenia. – Nie wszyscy kierowcy planują kupno OC z odpowiednim wyprzedzeniem, porównując oferty kilkunastu towarzystw ubezpieczeniowych w internecie czy odwiedzając agenta ubezpieczeniowego. Dla części użytkowników pojazdów jest to obowiązek odkładany na ostatnią chwilę. W takich sytuacjach łatwa i szybka metoda poznania dostępnych ofert, porównania ich, a później zakupu wydaje się bardzo korzystnym rozwiązaniem. Szczególnie, jeśli transakcji można dokonać przy okazji załatwiania innych spraw, najlepiej w jednym miejscu – stwierdza Jacek Dymczak.

Gdzie mogłyby stanąć maszyny sprzedające OC? Według VSoft w galeriach handlowych, na dworcach stacjach paliw, w warsztatach samochodowych czy placówkach banków. Wymogi są niewielkie, bo na potrzeby urządzenia wystarczy powierzchnia porównywalna do tej, jaką zajmuje bankomat. Automat łączy się z bazą danych na pomocą sieci WiFi lub korzystając z wbudowanego modemu.

Nie wiadomo jeszcze dokładnie, kiedy maszyny sprzedające komunikacyjne polisy OC zostaną wprowadzone na rynek. VSoft zdradza, że odbył się już pilotaż usługi, a obecnie trwają rozmowy z firmami, które miałyby zostać partnerami projektu. W ocenie pomysłodawców kluczem do sukcesu, oprócz stworzenia odpowiedniego urządzenia czy oprogramowania, wydaje się w tym przypadku przekonanie kierowców do korzystania z tego rodzaju techniki.
(AM, źródło: VSoft)

 

Aegon PTE: Samer Masri zatwierdzony jako członek zarządu

23 kwietnia Komisja Nadzoru Finansowego jednogłośnie udzieliła zezwolenia na powołanie Samera Masriego na stanowisko członka zarządu Aegon...


czytaj dalej

TFI PZU: Nowy zarząd

18 kwietnia rada nadzorcza Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych PZU dokonała szeregu zmian w zarządzie spółki.

Do zarządu TFI PZU powołany został...


czytaj dalej

GSAM: Zarządzający aktywami chętnie inwestują w insurtechy

Przy niskich stopach procentowych ubezpieczyciele są wciąż zainteresowani aktywami o wyższym zwrocie i mniejszej płynności, jak fundusze private...


czytaj dalej

AXA nie zapłaci wiele za pożar Notre Dame

24 kwietnia AXA poinformowała, że wypłaci maksymalnie kilka milionów euro na ubezpieczone dzieła z dotkniętej pożarem paryskiej katedry Notre...


czytaj dalej

Link4: Dwa lata programu telematycznego

Ponad 34 tys. kierowców zdecydowało się na jazdę z regularnie włączoną nawigacją w programie Link4 Kasa Wraca. Średnia wysokość nagrody wśród...


czytaj dalej

Technologia w świecie klienta CZY klient w świecie technologii?

3 czerwca w Warszawie odbędzie się XIII Forum Assistance. Wydarzenie organizowane przez Europ Assistance Polska i Związek Banków Polskich pod...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook