Maleńka zmiana, ogromny efekt
wtorek, 21 kwietnia 2015 17:33

Myślisz o tym, żeby wprowadzić w swoim stylu życia czy w pracy jakieś zmiany – robić czegoś więcej, czegoś mniej, z czegoś zrezygnować, a coś rozpocząć. I wszystko pięknie. Ale w dziewięciu przypadkach na dziesięć szybko pojawia się nieodłączny towarzysz zmiany, czyli lęk. Wszystko przez ciało migdałowate, które w ludzkim mózgu odpowiada za silne emocje.

Gdy planowana zmiana jest istotna, uruchamia się system alarmowy, który paraliżuje i cofa nas do punktu wyjścia.

Terapeuta Robert Maurer, autor książki Filozofia Kaizen. Jak mały krok może zmienić Twoje życie, radzi, w jaki sposób oszukać własny mózg i kroczek po kroczku wprowadzać kolejne ulepszenia w życiu czy firmie. Bo przedsiębiorstwa są przecież równie oporne na zmiany, jak ludzie, którzy je tworzą.

Cokolwiek chcesz zrobić, zacznij od działania tak drobnego, że aż śmiesznego. Chcesz być bardziej aktywny fizycznie? Zacznij od minuty marszu w miejscu w czasie przerwy reklamowej. Jeśli minuta to za dużo, może być to nawet 30 sekund. I rób to codziennie przez tydzień czy dwa, jeśli trzeba, nawet przez miesiąc.

Chcesz od dawna sprzątnąć biurko, samochód, szafę z dokumentami? Zacznij od uporządkowania 1 rzeczy naraz (jedna kartka, jedno stare czasopismo etc.) Twój mózg powie sobie „Naprawdę tylko tyle? To dam radę”. I wyda rozkaz do działania, bo poziom lęku będzie bardzo niski.

Chcesz poprawić jakość pracy twojego zespołu? Zacznij szukać (najlepiej wspólnie z innymi) drobiazgów, które odrobinę wpłyną na ten lub inny obszar. Przed innowacjami blokuje przekonanie, że są męczące, ryzykowne i drogie. Dlatego odkładamy je czasem w nieskończoność, aż będzie za późno. Zamiast robić wielką zmianę, zrób minimalną, ale trzymaj się jej. Niejeden projekt został zabity przez brak konsekwencji w jego realizacji.

Aleksandra Emilia Wysocka


5 propozycji wprowadzania zmian metodą Kaizen

1) ZDROWIE – maszeruj w miejscu przed telewizorem przez 30 sekund dziennie w czasie przerwy na reklamy.
2) PORZĄDEK – wyrzuć lub odłóż na miejsce jedną niepotrzebną rzecz, która leży na biurku, w aktówce lub w samochodzie. Rób tak codziennie.
3) DIETA – nakładaj na talerz o jedną łyżkę (łyżeczkę) mniej, niż miałbyś ochotę. Rób tak przy każdym posiłku.
4) EDUKACJA – przeczytaj jedną kartkę książki lub 3 akapity artykułu na temat dotyczący twojej pracy. Spędź nad tym nie więcej niż 30 sekund.
5) NAUKA JĘZYKA OBCEGO – każdego tygodnia ucz się jednego nowego słowa. Powtarzaj je codziennie przez 7 dni, spędzając nad tym 10 sekund.


Robert Maurer, Filozofia Kaizen. Jak mały krok może zmienić Twoje życie, Wydawnictwo Onepress, MP3, epub, mobi, papier. Cena 19,90 – 24,90 zł.
http://onepress.pl/ksiazki/filozofia-kaizen-jak-maly-krok-moze-zmienic-twoje-zycie-robert-maurer,filokv.htm


 

GrECo JLT Services: Marek Mozer dyrektorem operacyjnym

Od września Marek Mozer pełni funkcję dyrektora operacyjnego GrECo JLT Services. Do jego kompetencji należy nadzór nad obszarem współpracy z...


czytaj dalej

Euler Hermes: Krzysztof Rzepka szefem działów odszkodowań i windykacji

Krzysztof Rzepka został powołany na dyrektora zarządzającego Biurem Windykacji i Likwidacji Szkód Euler Hermes. Na tym stanowisku będzie...


czytaj dalej

Aon: Badanie EMEA Cyber Risk Transfer Report 2017

Organizacje dostrzegają rosnącą wartość technologii i danych w stosunku do wartości aktywów materialnych, ale jednocześnie wydają czterokrotnie...


czytaj dalej

AXA: Chętni na zarządzanie aktywami odprawieni

AXA zgłosiło się wielu graczy zainteresowanych jej spółką zarządzania aktywami, jednak okazuje się, że dla ubezpieczyciela nadal ma ona znaczenie...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Jak przekonać klientów

Car sharing nie jest nową usługą (jej początków należy szukać przed niemal półwieczem), ale dopiero od kilku lat znajduje się w fazie dynamicznego...


czytaj dalej

Link4: Czujnik dymu do polisy mieszkaniowej

W ramach specjalnej oferty ubezpieczenia Dom Link4 przekaże czujnik dymu Orno or-dc-609. Otrzyma go każdy nowy klient, który nabędzie polisę ze...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy