Bacca, czyli polisa na raty
wtorek, 24 lutego 2015 16:49

Przysłowiowy Kowalski szuka i chętnie kupiłby najlepsze ubezpieczenie. Niestety, zwykle nie jest gotowy, aby zapłacić za dobrą polisę pełną (zazwyczaj niemałą) kwotę. Ubezpieczenia są dziedziną, w której klienci nie mają takiej swobody płacenia, jak w innego rodzaju usługach: za telefon, internet czy telewizję płacimy miesięczny abonament. Kupując dobra konsumpcyjne (sprzęt AGD i RTV), korzystamy z rat, by było nas stać na lepszy sprzęt. Dlaczego zatem nie spróbować i kupić na raty polisę?

W przypadku ubezpieczenia płatność z góry za polisę ogranicza Kowalskiego, nie zawsze chętnie płaci on za ochronę wartą swej ceny. Agentowi trudno namówić takiego klienta na szerszy zakres ubezpieczenia. Ostatecznie decyduje cena. Niska cena.

Bacca to firma tworzona z pasją przez ludzi, dla których widoczne na rynku ograniczenia, dotyczące zakupu ochrony ubezpieczeniowej, były impulsem do opracowania metody płatności za ubezpieczenia korzystnej dla klienta, agenta i ubezpieczyciela. Bacca w imieniu klienta płaci towarzystwu ubezpieczeniowemu pełną kwotę za roczną polisę. Pośrednik otrzymuje pełną kwotę prowizji, a klient płaci niskie miesięczne raty. Wszyscy osiągają korzyść!

Produkty Bacca zwiększają przypis składki agentom i ubezpieczycielom. Na raty łatwiej sprzedać lepszy i w konsekwencji droższy pakiet ubezpieczeń. Bacca oszczędza czasu i zmartwień agentowi, który po sprzedaży nie musi angażować się w monitorowanie płatności swoich klientów. Ci, dzięki poleceniu zapłaty, również nie tracą czasu, bo terminowym regulowaniem płatności zajmuje się Bacca wspólnie z bankiem klienta.

Od początku kluczem w dotarciu do klienta są współpracujący z Bacca agenci, dla których stworzona została usługa smart11, czyli pożyczkowa forma płatności za ubezpieczenie. Dzięki współpracy z wieloma agencjami ubezpieczeniowymi o zasięgu lokalnym, jak też ogólnopolskim, oferta smart11 jest dostępna dla każdego agenta. Uniwersalność smart11 polega na możliwości oferowania tej usługi z ubezpieczeniem każdego towarzystwa w ofercie agenta. Niewątpliwą zaletą jest także możliwość łączenia polis, np. komunikacyjnej z mieszkaniową, w jednej racie. Takie rozwiązanie pozwala na zakup polis premiowanych przez ubezpieczycieli dodatkowymi zniżkami.

Równolegle Bacca rozwija bezpośrednią współpracę z zakładami ubezpieczeń. Już teraz klienci mogą korzystać z usług Bacca połączonych bezpośrednio z ofertą ubezpieczeniową. Wspólna oferta cechuje się prostszym procesem sprzedaży przy zachowaniu podobnych zasad działania. Ten nowy model sprzedaży – obecny na rynku zaledwie od kilku miesięcy – jasno potwierdza zasadność dalszego rozwoju współpracy z zakładami ubezpieczeń. Agenci zaangażowani w sprzedaż ratalną generują wyższą średnią składkę i częściej sprzedają bogate pakiety.

Tak w pierwszym, jak i drugim modelu sprzedaży szybkość i łatwość zawierania umów to efekt przyjaznego systemu, który jest dostępny dla agenta online przez przeglądarkę internetową. Jego prostota i funkcjonalność sprawia, że przygotowanie umowy trwa zaledwie kilka minut, a sprzedaż jest bardzo intuicyjna.

W procesie sprzedaży agentów w razie potrzeby wspiera zespół Bacca. – Łączymy doświadczenie w rynku ubezpieczeń i finansów z otwartością na nowe rozwiązania i elastycznością w działaniu – mówi Piotr Kujawa, współzałożyciel Bacca. – Od początku stawialiśmy sobie i naszym współpracownikom wysokie wymagania zawodowe i etyczne. W końcu działamy na rynku zaufania publicznego. Zbudowaliśmy unikalną organizację, w której łączmy doświadczenia ubezpieczycieli i agentów z kompetencjami rozliczeniowymi i finansowymi. Naszych partnerów i klientów obsługują wyłącznie ludzie z doświadczeniem ubezpieczeniowym, rozumiejący specyfikę rynku, a nie tylko własne produkty Bacca. Od początku istnienia nasz zespół urósł kilkakrotnie. Jednocześnie niewspółmiernie bardziej wzrosła liczba obsługiwanych przez nas klientów i agentów. Dzięki innowacyjności i zastosowaniu nowoczesnych narzędzi jesteśmy w stanie obsługiwać codziennie tysiące płatności. Naszym największym osiągnięciem jest prosty produkt, generujący wiele korzyści, ale zrozumiały i intuicyjny w obsłudze. A mamy ciągle dużo zapału i pomysłów na dalsze udoskonalenia.

Pytany o przyszłość, prezes Cezary Świerszcz odpowiada: – Naszą misją jest bycie liderem rynku oferującym najlepszy, wygodny system płatności miesięcznych w ubezpieczeniach. Chcemy stać się synonimem płatności ratalnych na rynku ubezpieczeń. Będziemy dalej robić to, co robimy, tylko lepiej. Nikt wcześniej nie zajmował się płatnościami ratalnymi w ubezpieczeniach na taką skalę jak my, mimo że było w historii kilka prób. Naszą przyszłość i rozwój upatrujemy zarówno w pogłębianiu współpracy z agentami, jak i w rozwoju współpracy z towarzystwami ubezpieczeniowymi. Nasze zaproszenie do współpracy jest wciąż aktualne, a kierujemy je głównie do agentów. Każdy może stać się częścią Bacca.


Historia przejrzysta, prosta i owocna

Rozmowa z Cezarym Świerszczem, prezesem zarządu i jednym z założycieli Bacca

„Gazeta Ubezpieczeniowa”: – Od momentu rozpoczęcia działalności firmy mijają już cztery lata. Dziś widać, że Bacca świetnie odczytała potrzeby klientów, wprowadzając prosty system finansowania ubezpieczeń. Potwierdzają to dane: tysiące klientów, którzy zaufali swoim agentom i wybrali raty od Bacca. Czy taki scenariusz na początku był do przewidzenia?

Cezary Świerszcz: – Tak, od początku wierzyliśmy w nasz sukces. Pracując dla ubezpieczycieli i realizując projekty doradcze, dostrzegłem wartość jednorazowej płatności składki. Zainkasowana składka to zarazem rozliczona sprzedaż i klarowna sytuacja w obszarze ryzyka, a także brak niepewnych, przyszłych płatności i problemów w rozliczeniach z klientem i agentem. Ubezpieczyciel i agent oczekują więc płatności z góry. Z punktu widzenia klienta płatność jednorazowa za ubezpieczenie jest czymś wyjątkowym, bo trudno znaleźć na rynku inne usługi, za które trzeba przedpłacać na rok do przodu. Płatności w gospodarstwach domowych są regulowane miesięcznie i zwykle nie zaskakują. Ceny ubezpieczenia klient nigdy nie zna. Dowiaduje się o niej nie wcześniej niż na kilkanaście dni przed rozpoczęciem ochrony. Za każdym razem jest to swego rodzaju niespodzianka, co przy proponowanej jednorazowej płatności zazwyczaj skutecznie odstręcza od zakupu AC.
Zbudowaliśmy Bacca, aby zaspokoić potrzeby rynku ubezpieczeń. Naszymi produktami ratalnymi jesteśmy w stanie pogodzić interesy: ubezpieczycieli – potrzebujących jednorazowej płatności i ograniczenia ryzyka, agentów – oczekujących wynagrodzenia za sprzedaż, oraz klientów – pragnących ochrony ubezpieczeniowej w sposób niewymagający przedpłacania dużych kwot. Dzięki Bacca klienta stać na ubezpieczenie bez ograniczania innych wydatków.
Na rynku nie funkcjonował podmiot, który realizowałby takie usługi w wygodny sposób. Założyliśmy spółkę, która stale doskonali i rozwija usługi w obszarze płatności ratalnych za ubezpieczenia.

Jak przebiegał rozwój Bacca?

– Rozpoczęliśmy budowę spółki w marcu 2011 r., a w lipcu mieliśmy już działającą firmę i pierwszego klienta. W kolejnych miesiącach pozyskaliśmy inwestorów i rozpoczęliśmy sprzedaż przez lokalne multiagencje, stopniowo zwiększając skalę działalności oraz pozyskując coraz większych partnerów. Doszliśmy już do takiego momentu, że współpracujemy z liderami rynku dystrybucji ubezpieczeń oraz bezpośrednio z pierwszym ubezpieczycielem. Pierwotnie finansowaliśmy głównie ubezpieczenia komunikacyjne osób fizycznych. Obecnie obsługujemy raty także indywidualnym przedsiębiorcom, spółkom i finansujemy wszystkie ubezpieczenia majątkowe.
Równolegle do sprzedaży zbudowaliśmy bardzo nowoczesne zaplecze operacyjne. Działalność Bacca ma także solidne filary finansowe. Finansujemy się środkami własnymi, kredytem bankowym oraz środkami pozyskanymi z obligacji. Jesteśmy gotowi na znacznie większą skalę działalności i takie też mamy plany na najbliższą przyszłość.

Skąd nazwa?

– Szukaliśmy nazwy, która będzie oddawała ducha naszego biznesu. Bacca ma w języku łacińskim podwójne znaczenie. Oznacza „perłę” lub „owoc – jagodę”. Perła kojarzy się z przejrzystością. Ja, kiedy widzę perłę, jest to dla mnie prawie idealna kula, prosty kształt, mający w sobie wiele uroku. Podobnie nasze usługi, które są przejrzyste, proste i przynoszą wiele korzyści naszym klientom. Jednocześnie liczymy na to, że nasze przedsięwzięcie będzie bardzo owocne dla naszych klientów i partnerów oraz nas samych.

Co jest najpopularniejszą usługą?

– Obecnie jest to smart11, czyli finansowanie ratalne w formie prostej umowy pożyczki. Produkt przeznaczony dla agentów ubezpieczeń. Smart11 w rękach sprawnego agenta jest narzędziem sprzedażowym, zwiększającym znacząco rentowność agencji. Poza smart11 równocześnie rozwijamy naszą ofertę biznesową dla ubezpieczycieli pod marką Bacca. Razem z ubezpieczycielem jesteśmy w stanie zaoferować agentowi i klientowi jeszcze więcej korzyści.

 


 

Rynek ubezpieczeń: Wiener TU zamiast Gothaer TU

Po prawie siedmiu latach z polskiego rynku ubezpieczeń znika marka Gothaer. Za kilka tygodni przejęte przez Vienna Insurance Group towarzystwo...


czytaj dalej

Aviva TUnŻ: Mariusz Grendowicz przewodniczącym rady nadzorczej

Mariusz Grendowicz został powołany na przewodniczącego rady nadzorczej Aviva TUnŻ. To pierwszy niezależny członek RN firmy w Polsce, który objął...


czytaj dalej

WTW: Padły nowe rekordy inwestycji w insurtech

Inwestujący w insurtech na całym świecie w I kwartale 2019 r. wykonali największą liczbę transakcji, największą liczbę transakcji w sektorze...


czytaj dalej

Generali: Kwartał wzrostów

Pierwsze trzy miesiące obecnego roku były udane dla Generali. Grupa zanotowała wysokie wzrosty zysków i przypisu składki.

Przypis składki brutto...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Lokalne porządki

Ostatnie lata w branży ubezpieczeniowej stały pod znakiem globalnych zmian w przepisach dotyczących branży ubezpieczeniowej. Zmniejszona aktywność...


czytaj dalej

SN: Odmowa podjęcia uchwał w dwóch sprawach

16 maja Sąd Najwyższy (SN) odmówił podjęcia uchwały w dwóch sprawach dotyczących materii ubezpieczeniowej, skierowanych do niego przez sądy...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook