Reklama

Mądry sposób na lepsze ubezpieczenie
poniedziałek, 09 marca 2015 09:42

Jakie ubezpieczenie wybrać? To pytanie powraca co roku do każdego właściciela pojazdu. Możliwości jest sporo, a wybór niełatwy. Pakiety, taryfy, klauzule są skomplikowane. Zdezorientowany klient rozumie jeden przejrzysty parametr – cenę. Agent często słyszy pytanie: czy można taniej? – pisze Jakub Maciejewski.

To przykre, ale dla większości klientów to cena jest najbardziej interesującym parametrem ubezpieczenia komunikacyjnego. W produktach spoza rynku finansowego cena często jest związana z jakością lub prestiżem oferowanym przez produkt. Jakość ubezpieczenia trudno rozpoznać bez specjalistycznego wsparcia agenta. Pewne jest jednak, że zakup pełnego zakresu ubezpieczenia zawsze będzie się wiązał z wyższą składką do opłacenia. Hasła z witryn biur ubezpieczeniowych „tanie OC – dobre AC” trafnie oddają specyfikę sprzedaży „komunikacji”.

Istnieje jednak sposób, aby klient nieco łaskawszym okiem spojrzał na szerszy zakres ubezpieczenia. Zwłaszcza, gdy usłyszy od swojego agenta, że polisa OC/AC/NNW/Assistance to tylko np. 98 zł miesięcznie. System smart11, bo o nim tutaj mowa, daje klientowi możliwość nabycia ubezpieczenia, za które nie płaci nic z góry.

Jednocześnie ten sam klient ma już opłaconą składkę w całości. Jak to możliwe? Umowa smart11 jest zawierana razem z umową ubezpieczenia. Dzięki niej klient ma opłaconą składkę ubezpieczeniową bezpośrednio do towarzystwa, które uruchamia ochronę. Co ważne, pierwsza płatność klienta następuje dopiero po 3 tygodniach z wykorzystaniem wygodnego polecenia zapłaty. Dzięki temu klient nie wykonuje przelewów, a wszystkie 11 rat spłacanych jest automatycznie z rachunku bankowego klienta. Na miesiąc przed odnowieniem klient ma uregulowane wszystkie raty i może ponownie skorzystać z ubezpieczenia na raty.

Największą zaletą smart11 jest umożliwienie zakupu dobrego ubezpieczenia. Opłacenie dodatkowego zakresu ochrony w niskich miesięcznych ratach jest łatwiejsze do zaakceptowania niż wysoka płatność jednorazowa. Małe, regularne płatności nie zaburzają budżetu gospodarstwa domowego czy małej firmy.




Jakub Maciejewski

pełnomocnik ds. sprzedaży smart11

 

Dorota Karczewska counselem w kancelarii WKB

Mecenas Dorota Karczewska, była wiceprezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), dołączyła jako counsel do zespołu prawa konkurencji i...


czytaj dalej

Rzecznik Finansowy: Mariusz Golecki następcą Aleksandry Wiktorow

Prezes Rady Ministrów Mateusz Morawiecki z dniem 12 października 2019 r. powołał Mariusza Goleckiego na stanowisko Rzecznika Finansowego. Akt...


czytaj dalej

IUA: Wzrost składki na rynku w Londynie

Składka przypisana brutto z rynku londyńskiego, obejmującego firmy ubezpieczeniowe spoza Lloyd’s, wzrosła w 2018 r. o 8,1%, do 28,437 mld funtów –...


czytaj dalej

Szwecja: Gallagher kupił firmę Proinova

Broker Arthur J. Gallagher & Co. poinformował o nabyciu szwedzkiego brokera ubezpieczeniowego z Helsingborga, firmy Proinova. Warunki transakcji...


czytaj dalej

Jak wspierać doradców bankowych w sprzedaży ubezpieczeń?

Rozmowa z Aleksandrą Droszcz, dyrektorem Działu Kompetencji i Wsparcia Sprzedaży, Renatą Augustynowicz-Sobotą, dyrektorem Biura Wsparcia...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Czas fuzji i przejęć

Za nami już trzy tygodnie października. W każdym z nich wiodącą rolę odgrywał inny temat. W pierwszym tygodniu najgłośniej było o różnych...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook