Reklama

Votum: Wypłaty dla uprawnionych po tragedii w Karczówce
poniedziałek, 12 stycznia 2015 09:53

Kancelaria odszkodowawcza Votum doprowadziła do uzyskania świadczeń odszkodowawczych od ubezpieczyciela gospodarstwa, w którym miał miejsce tragiczny wypadek zakończony śmiercią kilku osób.

17 lipca 2014 r. doszło do tragedii  w miejscowości Karczówka (woj. lubuskie). Na terenie gospodarstwa rolnego jego właściciel opróżniał szambo, stracił przytomność i wpadł do zbiornika. Na pomoc ruszyła mu rodzina i pracownicy. Zginęło siedem osób. Tragedia ta uruchomiła szereg instytucji. Na miejsce zdarzenia przybyli także przedstawiciele Votum. – Bazując na doświadczeniach z innych prowadzonych postępowań, od początku nie mieliśmy wątpliwości, że okoliczności  sprawy  determinowały odpowiedzialność cywilną zakładu ubezpieczeń z ubezpieczenia OC rolnika – mówi  Jerzy Szymanik, kierownik zespołu specjalizującego się w wypadkach w rolnictwie. – Nie można jednak zapominać, że wykazanie odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń ciążyło na rodzinach ofiar. To osoby pogrążone w żałobie, musiałyby samodzielnie przeprowadzić dowód wskazujący na niedopełnienie obowiązków przez właściciela gospodarstwa rolnego, wykazać jego ewentualne zaniedbania i uchybienia obowiązującym przepisom. Dla osób, które nie są specjalistami, a tym bardziej które same przeżyły tragedię, jest to bardzo trudne. Z naszego doświadczenia też wynika, że brak umiejętności prawniczych i wiedzy ubezpieczeniowej osoby zgłaszającej tego rodzaju szkodę w praktyce najczęściej skutkuje decyzją odmowną zakładu ubezpieczeń.  Jedna z rodzin zleciła nam reprezentowanie jej interesów, dzięki czemu jako profesjonaliści  przejęliśmy ciężar wykazania ubezpieczycielowi tej odpowiedzialności – dodaje.

Na początku września ub.r. Votum zgłosiła  do ubezpieczyciela roszczenia wraz z argumentacją wskazującą przesłanki istnienia odpowiedzialności. Skomplikowany  charakter  sprawy wymagał  podjęcia pogłębionej polemiki z ubezpieczycielem co do zasad odpowiedzialności. W połowie grudnia wyegzekwowano od zakładu decyzję o przyjęciu odpowiedzialności za zdarzenie oraz wypłacie świadczeń odszkodowawczych. – Sprawy nie uważamy za zakończoną. Z uwagi na nieadekwatną, w naszej ocenie, wysokość przyznanych świadczeń decyzję ubezpieczyciela traktujemy jako zaledwie częściową realizację obowiązku odszkodowawczego – mówi jednak Jerzy Szymanik. Ekspert odniósł się także do pojawiającego się na łamach jednego z dzienników zarzutu, że oferowanie usług w bezpośrednim następstwie czasowym  po tragedii jest niemoralne. – Chyba nigdy nie ma momentu, aby powrót myślami do takiego zdarzenia nie powodował bolesnych wspomnień. Niewątpliwie szybkie podjęcie działań umożliwia reprezentację w toczącym się postępowaniu karnym, a w przypadku wystąpienia odpowiedzialności – uzyskanie pomocy wtedy, kiedy jest najbardziej potrzebna. Budowanie atmosfery sensacji przez niektóre media wokół zlecenia nam obsługi wzmocniło jeszcze naszą determinację i nie wpłynęło na zaufanie, jakim cieszymy się ze strony klientów. Pojawia się także pytanie, czy gdyby nie działanie Votum, to uprawniona rodzina uzyskałaby należne świadczenia, a ubezpieczyciel przejąłby inicjatywę zapewniając szybką wypłatę – podkreśla.
(AM, źródło: Votum)

 

Macif Życie: Mariusz Czajka członkiem zarządu ds. ryzyka

6 sierpnia Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Mariusza Czajki na stanowisko członka zarządu Macif Życie...


czytaj dalej

Ergo Hestia: Justyna Wajs zastąpiła Małgorzatę Makulską



Małgorzata Makulska
Justyna Wajs

Małgorzata Makulska, członek zarządu Ergo Hestii, po 27 latach zakończyła współpracę z ubezpieczycielem z powodów...


czytaj dalej

Zurich: Na ostatniej prostej procesu naprawy

Zurich Insurance Group spodziewa się przekroczyć wszystkie swoje cele finansowe na okres 2017–2019, wchodząc na ostatni etap trzyletniego okresu...


czytaj dalej

Zatoka Perska: Środki ostrożności zwiększają ryzyko

W następstwie narastającego od tygodni napięcia w Zatoce Perskiej, gdzie statki są atakowane, a tankowce przejmowane, najświeższe doniesienia...


czytaj dalej

TUW PZUW: Rating podtrzymany, perspektywa podwyższona

1 sierpnia S&P Global Ratings przedłużyła rating siły finansowej i rating kredytowy TUW PZUW na poziomie A-. Jednocześnie agencja podwyższyła...


czytaj dalej

AXA: Nowa reklama telewizyjna

AXA emituje nową reklamę telewizyjną i mierzy się z wynikami badań, które pokazały, że konsumenci – często posługując się wyobrażeniem albo...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook