Jak zarabiać więcej?
wtorek, 19 sierpnia 2014 15:18

Rozmowa z Celestyną Osiak, coachem i mentorem kobiet przedsiębiorczych

Aleksandra Wysocka-Zańko: – Czym dokładnie się zajmujesz?

Celestyna Osiak: – Mówiąc w skrócie, pomagam kobietom zarabiać więcej, pracując mniej.

Brzmi kusząco! Co przeszkadza kobietom zarabiać więcej?

– Główną przeszkodą jest szklany sufit, który często jest w naszych głowach. Wielu kobietom wpojono przekonanie, że nie powinny dużo zarabiać. To powoduje sabotowanie własnego sukcesu.

Czy można rozbić ten sufit?

– Dokładnie tym się zajmuję. Pomagam w usuwaniu takich rzeczy, jak poczucie winy czy strach, w związku z kwestiami finansowymi. Wspieram też moje klientki w zaplanowaniu działań marketingowych i sprzedażowych, które przyczynią się do wzmocnienia ich biznesu. Problematyczne jest to, że kobiety mają swoisty gen dawania. To nie jest nic złego pod warunkiem, że nie stawia się samej siebie na samym końcu – za rodziną, przyjaciółmi, klientami, współpracownikami… To niestety jest powszechne. Kobiety nagminnie zaniżają też stawki za swoje usługi, pomagają wszystkim naokoło.

Ile czasu potrzeba, by zmienić swoje przekonania dotyczące pieniędzy?

– To jest zawsze pewien wysiłek. Wszystko zależy od tego, jak głęboko w nas tkwią określone nawyki i wartości. Niektórym wystarczy 3-dniowe szkolenie, ale najczęściej potrzeba kilka miesięcy pracy nad sobą. Istnieje szereg przydatnych narzędzi i ćwiczeń, które pozwalają rozpoznać swoje uwarunkowania w tematach finansowych i przetransformować je w sposób, w jaki sobie tego życzymy.

Czy pracujesz z kobietami z branży finansowej?

– Owszem, wśród moich klientek są kobiety z bankowości, agentki ubezpieczeniowe, a także księgowe. Przedstawicielki wszystkich tych grup stanowczo za rzadko planują swoje przychody.

Przychody, nie wydatki?

– Dokładnie tak. Planując swoje przychody, zarabiamy znacznie więcej i działamy efektywniej. Warto stosować w swoim biznesie narzędzie o tajemniczej nazwie CRW. To skrót słów „codzienny raport wpływów”. Pozwala nam się bardziej koncentrować na dochodach i mieć nad nimi większą kontrolę. Wiele z nas myśli przede wszystkich o kosztach i wydatkach, co jest oczywiście słuszne, ale jeśli będziemy się zajmowały wyłącznie kosztami i wydatkami, to będziemy je zwiększać. Dlatego warto wypracować sobie nawyk myślenia o przychodach co najmniej tak często, jak o kosztach. A najlepiej odrobinę częściej. Na koniec każdego dnia powinnyśmy spisywać, ile pieniędzy danego dnia zarobiłyśmy. Ma to kolosalne znaczenie, gdy prowadzimy własną firmę, ponieważ wpiera nas w generowaniu nowych sposobów zarabiania.

Niedawno zostałaś matką. Jak to wpłynęło na Twój biznes?

– Ku mojemu zaskoczeniu wpłynęło wspaniale! Na początku naszej rozmowy powiedziałam ci, że pomagam kobietom zarabiać więcej, pracując mniej. Dokładnie tak się stało, gdy na świat przyszła moja córka. Gdy każdego dnia mam na pracę tylko 3–4 godziny dziennie, to zaczęłam wykorzystywać ten czas znacznie efektywniej. Nie tracę czasu na głupoty. To nie sztuka pracować 8 czy 10 godzin, a zrobić w tym czasie niewiele dla swojego biznesu. Wiele czynności warto przekazać innym ludziom za kilkanaście czy kilkadziesiąt złotych za godzinę, by samej móc się zająć sprawami kluczowymi i generującymi przychody.

Od czego zacząć pracę nad swoimi przekonaniami finansowymi?

– Warto rozważyć współpracę ze specjalistą, czyli coachem, specjalizującym się w tematyce finansowej. Jeśli nie czujemy się jeszcze na to gotowe, to zacznijmy od porządku we własnych papierach i finansach. Zachęcam też do zapisania się na mój bezpłatny newsletter dla kobiet przedsiębiorczych pod adresem celestyna.pl. Warto zabrać się do uporządkowania swoich przekonań o finansach, bo dzięki temu możemy lepiej prosperować i być zwyczajnie szczęśliwsze.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra Wysocka-Zańko

 

Votum: Agnieszka Czaplińska nowym wiceprezesem zarządu

9 lutego Elżbieta Kupiec złożyła rezygnację z funkcji członka zarządu Votum, ze skutkiem na ten sam dzień. Przyczyny rezygnacji nie są znane. Rada...


czytaj dalej

Aegon TUnŻ: Andrzej Szufa członkiem zarządu ds. ryzyka

Akcjonariusz Aegon TUnŻ powołał Andrzeja Szufę do pełnienia funkcji członka zarządu spółki odpowiedzialnego za zarządzanie ryzykiem.

Andrzej Szufa...


czytaj dalej

AXA Partners: Hybrydowy asystent osobisty

Podczas Consumer Electronics Show w Las Vegas, największych na świecie targów innowacji technologicznych, AXA Partners, globalny zespół AXA...


czytaj dalej

Liberty Specialty Markets rozwija ochronę budów i dzieł sztuki

Liberty Specialty Markets, część Liberty Mutual Insurance, zamierza poszerzyć zakres linii produktowych obsługiwanych we Francji i zwiększyć...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Zakłady komentują zmiany terminów IDD

14 lutego Rada UE podjęła decyzję o przesunięciu terminu transpozycji i stosowania przepisów dyrektywy 2016/97 o dystrybucji ubezpieczeń (IDD)...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Więcej czasu na przygotowania

Siedem i pół miesiąca – tyle czasu otrzymała dodatkowo polska branża ubezpieczeniowa na adaptację do nowych wymogów w zakresie dystrybucji...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy