Reklama

Rynek ubezpieczeń: W kraju – holowanie. Za granicą – wizyta medyczna
środa, 20 marca 2013 09:31

Podczas zimy 2012/2013 najczęściej wykorzystywanym typem assistance samochodowego było holowanie pojazdu. Pomocy medycznej podczas wyjazdów zagranicznych w największej ilości przypadków potrzebowaliśmy w Niemczech. Najpopularniejsze świadczenia tego rodzaju poza Polską to wizyta medyczna – takie wyniki przyniosło podsumowanie serwisów asystenckich* Mondial Assistance.

- Świadomość usług assistance stale rośnie. W tym roku aż 67% badanych nie miało problemu z wyjaśnieniem, w czym takie usługi mogą być pomocne. Coraz częściej kierowca, który utknął w zaspie dzwoni po assistance zamiast wzywać szwagra. Również coraz więcej z nas, wyjeżdżając na zimowy urlop nie wyobraża sobie braku polisy ubezpieczeniowej, w której assistance bardzo często jest istotnym dodatkiem. Zresztą 58% badanych uważa, że produkty assistance podnoszą atrakcyjność produktów finansowych i ubezpieczeniowych, którym towarzyszą – mówi Tomasz Frączek, prezes Mondial Assistance.

Doceniamy samochody zastępcze

Według badań przeprowadzonych w lutym przez Nielsen Polska na zlecenie Mondial Assistance, jako najbardziej wartościowe kategorie pomocy badani ocenili assistance samochodowe – 62% respondentów umieściło je w gronie trzech najważniejszych. Najczęstszym powodem wezwania auto assistance była awaria pojazdu (70% przypadków – o 5% więcej niż poprzedniej zimy), a na drugim miejscu wypadek (28%, przed rokiem 31%). Przyjeżdżający serwis pomagał zazwyczaj holując zepsuty czy uszkodzony pojazd (47% wezwań, 51% przed rokiem). Często wykorzystywana była usługa auta zastępczego – skorzystało z niej 28% wzywających assistance (o 4% więcej niż rok wcześniej). 22% (23% rok wcześniej) otrzymało wsparcie na miejscu zdarzenia (najczęściej chodziło o pomoc w uruchomieniu wyładowanego akumulatora).

Mazowsze na czele

Województwem, gdzie z pomocy assistance korzystano najczęściej (w przeliczeniu na liczbę mieszkańców) jest mazowieckie (30% wezwań). W dalszej kolejności pod względem serwisu assistance na mieszkańca są woj. dolnośląskie, pomorskie, śląskie oraz łódzkie i małopolskie. Na drugim „biegunie” są lubuskie, świętokrzyskie, podkarpackie i lubelskie, gdzie odnotowano najmniej wezwań w przeliczeniu na mieszkańca. W porównaniu z rokiem ubiegłym spadł udział woj. mazowieckiego w ogólnej liczbie wezwań. W ocenie Mondial Assistance, zjawisko to może wskazywać na coraz większą świadomość assistance w całym kraju. Tym bardziej, że ostatnio przeprowadzonych badań wynika, iż o 14% pytanych więcej niż rok wcześniej wie, co to są usługi assistance.

Urlop bez ubezpieczenia niebezpieczny

Drugim najwyżej cenionym serwisem assistance jest pomoc medyczna podczas wyjazdów zagranicznych. Pierwsza dziesiątka regionów, z których Polacy najczęściej wzywali taką pomoc minionej zimy to: Niemcy, Włochy, Austria, Francja, Czechy, USA, Słowacja, Wyspy Kanaryjskie, Holandia i Tajlandia. W porównaniu z rokiem ubiegłym z czołówki wypadły Norwegia i Szwajcaria. W ich miejsce pojawiły się Tajlandia i Wyspy Kanaryjskie.
Najpopularniejsze świadczenia medyczne za granicą w ciągu ostatnich miesięcy to wizyta medyczna (63%). W 21% przypadków towarzyszył jej zwrot kosztów lekarstw. W dalszej kolejności korzystaliśmy ze wizyt dentystycznych (5%), hospitalizacji (4%) czy pomocy ambulatoryjnej.

* Dane dotyczą okresu 1.12.2012 r. - 17.03.2013 r., w porównaniu z 1.12.2011 r. - 17.03.2012 r.
AM, news@gu.com.pl
(źródło: Brandscope)

 

Personalia: Krzysztof Kudelski dołączył do Grupy MAK

Do zespołu MAK Investments (Grupa MAK) dołączył były prezes Warty Krzysztof Kudelski, który w strukturach brokera będzie odpowiedzialny za obszary...


czytaj dalej

UNIQA Polska: Jakub Machnik wiceprezesem ds. finansów i ryzyka

Rada nadzorcza zdecydowała o powierzeniu Jakubowi Machnikowi funkcji wiceprezesa zarządu spółek UNIQA Polska. Od 1 grudnia odpowiada on już nie...


czytaj dalej

AIG: Dyrektor woli start-upa

Dyrektor ds. danych AIG, Leandro Dalle Mule, przeszedł do insurtechowego start-upa Planck Resolution na stanowisko generalnego menedżera na...


czytaj dalej

UE: Stop nieuczciwym praktykom firm technologicznych

Unijni ustawodawcy uzgodnili, że zajmą twardsze stanowisko wobec technologicznych gigantów, takich jak Google, Amazon i Apple, w nowym...


czytaj dalej

PIU/Deloitte: Wzrost ryzyka klimatycznego wymaga zdecydowanych działań

Jeśli Polska nie wdroży spójnej polityki zarządzania ryzykiem, większe straty spowodowane zjawiskami pogodowymi staną się realne – alarmuje Polska...


czytaj dalej

Wynajął czy nie?

Inflacja szkód komunikacyjnych to jedno z kluczowych wyzwań stojących przed pionami likwidacji w zakładach ubezpieczeń. Rosnącą część kosztów...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook