Umiejętność obsługi klientów i standardy jakości
poniedziałek, 06 lutego 2006 13:14
 {mosimage}
Rozmowa z prezesem MDRT, Stephenem Rothschildem

Andrzej Fesnak: – Stephen, masz już ponad 30 lat doświadczenia w dziedzinie doradztwa finansowego. Interesuje nas zawsze, jak specjaliści od finansów radzą sobie w trudnych sytuacjach. Co robisz, gdy klient nie podejmuje decyzji, bo twierdzi, że nie stać go na składkę ubezpieczeniową?
Stephen Rothschild: – To prawda, ludzie często mówią: „Nie kupuję ubezpieczenia, bo nie stać mnie na to”. Odpowiadam wówczas bardzo prosto klientowi. Składka musi zostać zapłacona i ktoś zawsze poniesie koszty. Twój wybór polega tylko na tym, że możesz zdecydować, kto, kiedy i w jakiej formie płaci składkę. Możesz ją zapłacić samemu teraz. Jeśli tego nie zrobisz, zapłaci ją twoja żona lub dzieci. Forma składki będzie też różna. Teraz jest to opłata za ubezpieczenie. W przyszłości może to być strata domu lub brak wykształcenia dla dzieci. Jeśli porównasz te dwa koszty, to składka ubezpieczeniowa jest o wiele tańsza. Ale oczywiście decyzja jest twoja i ryzyko pozostanie też twoje.

Ale my nie mamy tak bogatego społeczeństwa jak Ameryka...
– Na całym świecie wszystko to, co dotyczy ludzi jest takie same. I w Polsce, i w Ameryce ludzie będą się rodzić i będą umierać. Będą chorować i będą iść na emeryturę. Będą troszczyć się o swoje finanse albo pozwolą, aby ich los i życie kształtowali inni. W Ameryce i w Polsce są na pewno ludzie, którzy jako konsumenci zawsze będą zależni od rządu i jego pomocy. Są też tacy, którzy chcą być zależni tylko od siebie i będą dbali o swoje pieniądze. Będą wytyczali cele finansowe i będą je skrupulatnie realizować w zależności od własnych upodobań i przekonań. W Wietnamie np. ludzie chętnie kupują złoto. Dlaczego tak jest? Dlatego, że bardziej wierzą w złoto niż w banki.

W naszym kraju istnieje teraz pomysł, żeby urzędy nadzoru scentralizowały się i kontrolowały w centralny sposób cały rynek finansowy. Co sądzisz o tym?
– Kontrolowanie jest zawsze przydatne. Pytanie tylko, w jaki sposób. Jeżeli nie mogę pokazać klientowi artykułu z „Forbes Magazin”, bo wymaga to oficjalnego zezwolenia z urzędu nadzoru, to ma to dwa wymiary. Po pierwsze, nie zawsze to co piszą dziennikarze może i powinno być podstawą decyzji klienta. Ale jest jeszcze drugi wymiar. Pijemy właśnie herbatę. Może powstać Polsko-Amerykański Urząd ds. Herbaty i nakazać nam pijać tylko taką. Ale jeżeli ja stwierdzę, że mi nie smakuje – to nie będę jej pił. I odradzę tobie, jeśli mnie o herbatę zapytasz. I oczywiście, jeśli będę cię częstował, to inną, a nie tą. Pozostałe reguły znasz. Niezadowolony klient mówi to 20 osobom, a zadowolony poleca tylko 5. Wierzę bardziej w to, że najlepszą formą kontroli jest rozsądne i zdrowe działanie konkurencji.
Cały wywiad w nr 7 Gazety Ubezpieczeniowej


Prezes MDRT, Stephen Rothschild, doradca finansowy, (CLU, ChFC, CRC, RFC®). Od 1986 r. jest prezesem firmy Rothschild & Sale. Pochodzi z St. Louis w stanie Missouri; od 31 lat jest członkiem Okrągłego Stołu (Milion Dollar Round Table). Wyróżniony wielokrotnie kwalifikacjami Top of the Table (Najlepszych Okrągłego Stołu) i Court of the Table (Sędziów Okrągłego Stołu). Trzykrotnie pełnił funkcję wiceprzewodniczącego; przewodniczył też wielu komisjom i grupom roboczym MDRT. Ponadto został uhonorowany godnością Platinum Knight (Platynowego Rycerza) Fundacji MDRT, jest uczestnikiem programu Gift of Life Insurance. Jest członkiem wielu profesjonalnych organizacji finansowych stanu Missouri. Pełnił funkcje prezesa Międzynarodowego Stowarzyszenia Specjalistów ds. Planowania Finansowego w St. Louis oraz Rady Planowania Operacji Spadkowych
w St. Louis. Ostatnio sprawował funkcję członka zarządu Stowarzyszenia
Zaawansowanych Ubezpieczeń Życiowych; jest także członkiem rady konsultacyjnej przy redakcji magazynu „Trusts and Estates”.
Przez wiele lat działał społecznie. Pracował w zarządach takich organizacji jak Fundacja Life Skills, Żydowskiego Domu Kultury i Domu Spokojnej Starości Delcrest. Jako członek MDRT brał udział w licznych konferencjach i spotkaniach w wielu krajach świata. Odwiedził z prelekcjami takie kraje jak: Australia, Hong Kong, Tajlandia, Singapur, Wietnam, Meksyk, Puerto Rico, Filipiny, Kanada i Francja. Od 33 lat jest żonaty, ma 28-letnia córkę i 26-letniego syna.

 

Aviva: Iwona Czech odpowiada za marketing

Od lipca Iwona Czech kieruje Działem Komunikacji i Zarządzania Marką w grupie Aviva. Zastąpiła Dariusza Maciołka, który zakończył pracę dla...


czytaj dalej

Equinum Broker: Tomasz Kutyba nowym wiceprezesem

Z dniem 30 czerwca funkcję wiceprezesa firmy brokerskiej Equinum Broker objął Tomasz Kutyba. Zmiana w zarządzie związana jest z realizacją nowej...


czytaj dalej

Charted Insurance: Nierówność zarobków mężczyzn i kobiet

Charted Insurance Institute zanalizował dane na temat zarobków opublikowane przez 192 ubezpieczycieli, pośredników, dostawców usług, doradców...


czytaj dalej

MetLife: Lucep zwycięzcą konkursu collab 3.0 EMEA

MetLife ogłosił wyniki konkursu collab 3.0 EMEA, w którym insurtechy rywalizowały o kontrakt o wartości 100 tys. dolarów na zrealizowanie...


czytaj dalej

Grupa Europa: Ochrona telefonu za pośrednictwem Simapki

Grupa Europa rozpoczęła współpracę z firmą Team4U – właścicielem aplikacji mobilnej Simapka, za pośrednictwem której zaoferuje ubezpieczenie...


czytaj dalej

Link4: Pół miliona zł premii na liczniku Kasa Wraca

Telematyczni kierowcy ubezpieczeni w Link4 wygenerowali już ponad pół miliona zł premii w programie Kasa Wraca. Rekordzista obniżył cenę polisy...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook