Universum Życie, czyli Ubezpieczenia Nowej Generacji
wtorek, 16 września 2003 05:59

Rozmowa z Grzegorzem Maciejem Dworakiem, prezesem Universum-Życie TU SA

Co to znaczy, że Universum Życie wprowadza na rynek Universum Życie?

– W pierwszym przypadku chodzi o towarzystwo ubezpieczeniowe, a w drugim – o Ubezpieczenie Nowej Generacji, czyli flagowy produkt tegoż ubezpieczyciela.

 

W czym tkwi sekret Universum Życie Ubezpieczenia Nowej Generacji?

– Ubezpieczenie Universum Życie to zupełnie nowe podejście do zagadnień ubezpieczeniowych. Produkt posiada unikatowe połączenie ryzyk, składek i daje kompleksowe zabezpieczenie ubezpieczonego. Jest on atrakcyjny dla kierowców, dla ludzi pragnących zabezpieczyć swoje zobowiązania finansowe od utraty dochodów w wyniku zdarzeń losowych. Myślę, że jest to też od dawna wyczekiwany produkt dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Ponadto w kluczowej sprawie rozwiązuje problem świadczeń ZUS-owskich w okresie niezdolności do pracy w zakresie utraconych dochodów oraz problem zdarzeń losowych w drodze do i z pracy i w podstawowej wersji kosztuje zaledwie 20 groszy dziennie!

Czym różni się Universum Życie od ubezpieczeń dostępnych dzisiaj na rynku?

– Jest to ubezpieczenie, które praktycznie nie rozróżnia płci, wieku, stanu zdrowia, sytuacji materialnej. Szyte jest ponadto na miarę klienta, a nie według tak zwanej „analizy jego potrzeb i możliwości”, która to analiza polega zazwyczaj na zbadaniu, ile pieniędzy można od klienta otrzymać... Świadczenia wypłaca się bezpośrednio klientowi, a nie placówce medycznej. Jego wysokość jest z góry ustalona i nie podlega uznaniowości procentu utraty zdrowia. Dodatkowo nowością jest kumulacja świadczeń.

W jaki sposób będzie sprzedawany nowy produkt?

– Universum-Życie TU SA jest w trakcie przebudowy sieci sprzedaży oraz budowy nowych struktur sprzedażowych. Planujemy wykorzystać nowe kanały sprzedaży przyjazne dla klientów. Proces ten potrwa przynajmniej rok.

Dziękuję za rozmowę i piękną polisę na 200-lecie ubezpieczeń w Polsce.

Bożena M. Dołęgowska-Wysocka



Universum Życie to nowy flagowy produkt Universum-Życie TU SA. Od września jest już dostępny dla klientów. Nowy produkt zaliczany jest do tak zwanych Ubezpieczeń Nowej Generacji. Wypełnia on poważną lukę w ofercie ubezpieczeniowej na polskim rynku i w nowatorski sposób poszerza pole ochrony ubezpieczeniowej.

Proponowany przez Universum-Życie TU SA nowy produkt zmienia całkowicie ugruntowaną na polskim rynku dotychczasową filozofię ubezpieczania. Celem jest ubezpieczanie konkretnych ryzyk. Świadczenia zaś wypłacane są w zdefiniowanych sytuacjach i klienci z góry wiedzą, na jakie odszkodowania i w jakiej wysokości mogą liczyć. Odszkodowania wypłacane są „do rąk własnych” zainteresowanych.

Ubezpieczenie Nowej Generacji Universum Życie dostępne jest z czterema opcjami:
  • Bezpieczna Droga,
  • Bezpieczna Rodzina,
  • Bezpieczny Kredyt,
  • Rekonwalescencja.

Nazwy poszczególnych opcji nawiązują do sytuacji podlegających ubezpieczeniu. Występują w różnych wariantach i modułach, tak aby elastycznie dostosować się do wymagań klienta. Warto szczegółowo poznać zalety każdej opcji, ponieważ zawierają one atrakcyjne elementy. Na przykład w opcji Bezpieczna Droga przewidziano, że kontynuacja ubezpieczenia skutkuje wzrostem wartości świadczeń.

Zróżnicowane są koszty skorzystania z usługi, które można dostosować do aktualnych potrzeb i możliwości ubezpieczonych. Universum Życie wypełnia istotną lukę w zabezpieczaniu dochodów w czasie braku możliwości zarobkowania. Ma to istotne znaczenie szczególnie w sytuacji, kiedy obowiązujące przepisy prawa zapewniają wypłaty zasiłków chorobowych na poziomie części wynagrodzenia należnego przed zdarzeniem, nie uwzględniają odszkodowań za wypadki w drodze do i z pracy.

Ubezpieczenie Nowej Generacji Universum Życie jest bardzo atrakcyjne dla wszystkich, którzy:
  • korzystają z komunikacji samochodowej, a już w szczególności dla tych, którzy spędzają w samochodach znaczącą część życia,
  • pragną zabezpieczyć siebie i swoich najbliższych przed nieszczęśliwymi wypadkami,
  • potrzebują zabezpieczyć środki na swoje zobowiązania finansowe w okresie niezdolności do pracy,
  • chcą sobie zapewnić środki w czasie rekonwalescencji.

Szczególnie zainteresowane Ubezpieczeniem Nowej Generacji Universum Życie powinny być też wszystkie osoby prowadzące działalność gospodarczą i osoby wykonujące tzw. wolne zawody, ponieważ ubezpieczenie to zabezpiecza ich interesy na okoliczność nieszczęśliwych zdarzeń losowych. Tego typu sytuacje zwykle wiążą się z przerwą w zarobkowaniu, co skutkuje utratą dochodów. Ubezpieczenie Universum Życie jest wówczas bardzo przydatne, ponieważ właśnie wtedy następuje wypłata świadczeń.

Przy konstruowaniu ogólnych warunków Universum Życie ubezpieczeń nowej generacji wykorzystano wiedzę pomysłodawcy – Sławomira J. Hibnera, który przez kilkanaście lat współpracował z firmami ubezpieczeniowymi na kontynencie amerykańskim, oraz doświadczenia rodzimych specjalistów: dyrektora Jana Kaczmarka (zarządzający projektem i współpomysłodawca), dr. Bogdana Gawrońskiego (dokumenty i przepisy), Beaty Mizera-Florczak (analiza aktuarialna), Marzeny Bartusiak-Sawickiej (ekspert), Roberta Salwowskiego (szkolenia). W przyszłości Universum-Życie TU SA planuje wprowadzenie kolejnych opcji do swojego flagowego produktu.

 

Personalia: Z Aviva do Liberty Direct

Do zespołu Działu Marketingu i Kanału Direct Liberty Direct dołączyły dwie nowe osoby – Agnieszka Durst-Wilczyńska, koordynator ds. Komunikacji z...


czytaj dalej

Liberty Direct: Adam Moczydłowski dyrektorem Tradycyjnych Kanałów Sprzedaży

Adam Moczydłowski objął stanowisko dyrektora Tradycyjnych Kanałów Sprzedaży w Liberty Direct. Jako członek ścisłego kierownictwa firmy odpowiada...


czytaj dalej

USA: Działalność na plusie

Przychód netto po opodatkowaniu amerykańskich ubezpieczycieli majątkowych i osobowych wzrósł w 2013 r. do 63,8 mld dol. z 35,1 mld dol. za 2012...


czytaj dalej

Bermudy: Dobre wyniki ubezpieczycieli i reasekuratorów

Stowarzyszenie Bermudzkich Ubezpieczycieli i Reasekuratorów (ABIR) opublikowało raport wyników swoich członków. W raporcie za 2013 r. uwzględniono...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Metody walki ze zjawiskiem braku OC

Według szacunków Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, po polskich drogach bez obowiązkowego OC jeździ około 250 tys. pojazdów (ok. 1%...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Niepopularne produkty ochronne

Tylko 25% kierowców oprócz OC kupuje także autocasco. Inne ubezpieczenia też nie cieszą się powodzeniem – zwraca uwagę „Rzeczpospolita”.

...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy

OnePressRzecznik UbezpieczonycheGazety.plPIPUiFRaporty UbezpieczeniowePolisowo.pl