Analizy Online: Najpopularniejsze fundusze inwestycyjne u ubezpieczycieli
wtorek, 26 lutego 2013 09:30

Bilans sprzedaży funduszy inwestycyjnych oferowanych przez ubezpieczycieli (w formie ubezpieczeniowych funduszy kapitałowych) wyniósł w 2012 r. blisko +0,6 mld zł. To blisko 1/3 salda wpłat i wypłat odnotowanego przez fundusze krajowych TFI w minionym roku. – oszacowali eksperci Analiz Online.

Ze zgromadzonych przez AO danych wynika, iż w gronie ponad 230* funduszy inwestycyjnych dystrybuowanych w formie UFK największą popularnością cieszył się fundusz UniKorona Obligacje. Dzięki współpracy z 11 ubezpieczycielami pozyskał on +0,3 mld zł. Najwięcej środków (blisko +120 mln zł) wpłacili klienci Nordea TUnŻ. Analitycy podkreślają, iż ten UFK wypracował jeden z najlepszych wyników wśród funduszy dłużnych w 2012 roku (+14,7%).

„Niewiele mniejszym zainteresowaniem wśród klientów ubezpieczycieli cieszył się PKO Skarbowy FIO  dobrze oceniany przez naszych analityków (otrzymał 4 gwiazdki). Bilans sprzedaży funduszu przez UFK wyniósł blisko +0,25 mld zł. Po zakończeniu współpracy z Nordea TUnŻ w 2009 roku, fundusz przez rok nie był dystrybuowany u ubezpieczycieli. Od końca 2011 roku do oferty wprowadziły go 3 firmy. W 2012 roku najwięcej środków pozyskał od klientów Aegon TUnŻ. W czołówce najpopularniejszych funduszy inwestycyjnych znalazł się także  AXA Obligacji  który w minionym roku przez fundusze kapitałowe pozyskał netto blisko +0,2 mld zł. Wynik ten udało się osiągnąć dzięki sieci dystrybucji wewnątrz grupy, czyli przez AXA Życie, które pozyskało niemal całą tę kwotę. Od zeszłego roku fundusze AXA TFI dystrybuuje także Open Life.” – głosi raport AO.

Na kolejnych miejscach zestawienia Analiz Online uplasowały się 2 rozwiązania akcyjne -  Noble Fund Akcji oraz  Quercus Agresywny  W ciągu roku napłynęło do nich po ponad +140 mln zł od klientów ubezpieczycieli. Oba fundusze najchętniej wybierali klienci Aegon TUnŻ. Z kolei najpopularniejszy fundusz inwestycyjny w minionym roku, Arka Prestiż Obligacji Skarbowych, którego bilans sprzedaży sięgnął +1,5 mld zł, poprzez ubezpieczycieli pozyskał jedynie +90 mln zł.

* Większość ubezpieczycieli podaje szczegółowe informacje o saldzie wpłat i wpłat do poszczególnych funduszy, jednak w przypadku niektórych dane podawane są zbiorczo (np. w PZU Życie).
(AM, za: Anna Księżak, młodszy analityk Analizy Online)

 

PZU: Nowi dyrektorzy w marketingu

Marta Baran od 1 listopada jest dyrektorem ds. strategii i analiz marketingowych, a Agnieszka Rzepkowska od 15 października pełni obowiązki...


czytaj dalej

Personalia: Będą kolejne zmiany we władzach PZU SA?

Rynek spekuluje, iż konsekwencją przejścia PZU SA pod nadzór Ministerstwa Rozwoju (MR) będą zmiany kadrowe we władzach spółki – informuje...


czytaj dalej

Chiny: Braki w zarządzaniu ryzykiem

W chińskich firmach ubezpieczeniowych występują poważne braki w zarządzaniu ryzykiem, podczas gdy nadmiernie koncentrują się one na zarządzaniu...


czytaj dalej

Allianz: Zarządzanie odpowiedzialnością D&O

Według raportu opublikowanego przez Allianz Global Corporate & Specialty, dyrektorzy firm i menedżerowie najwyższego szczebla coraz bardziej muszą...


czytaj dalej

Ergo Hestia: Premiera nowej odsłony serwisu on-line

Ułatwienie kontaktu z ubezpieczycielem, szybka wyszukiwarka oraz moduł do indywidualnego dopasowania poziomu i zakresu ochrony – to najważniejsze...


czytaj dalej

D.A.S. : Nowa strona internetowa to początek zmian

Pod koniec listopada D.A.S. Towarzystwo Ubezpieczeń Ochrony Prawnej (D.A.S.) odświeżyło swoją stronę internetową. Przedstawiciele firmy...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy